Aprópénzt kínálnak a Malévért

2004.10.26. 09:09
Az egyetlen jelentkező, a magyar befektetői háttérrel rendelkező ASI (Aviation Solutinos International) alig 150 millió forintot kínált a Malévért - tudta meg a Magyar Hírlap. Bár a légitársaság felértékelése még folyik, a pályázatot várhatóan érvénytelenítik.
Erősen megkérdőjelezhető a Malév megvásárlására beadott egyetlen pályázat komolysága - írja a Magyar Hírlap . A magyar befektetői háttérrel rendelkező ASI (Aviation Solutinos International) cég ugyanis a lap információi szerint mindössze százötvenmillió forintot adna a nemzeti légitársaságért, ráadásul a harminchatmilliárdos hitelállományt sem venné át. Mivel ez az ajánlat elfogadhatatlan az ÁPV Rt. számára, jövőre minden bizonnyal új pályázatot írnak ki a cég eladására.

A Malévot az American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. világíthatja át, és határozhatja meg a piaci értékét. Sokak szerint az ASI nevetségesen alacsony vételáron akarja megszerezni a Malévot. Ez a társaság nyerte meg ugyanis az értékelési pályázatot. Azonnali tőkeemelésre mindössze tízmilliót szánnak, amelyet később még 1,9 milliárddal toldanának meg.

A Wizz Air is lehet a háttérben?

Az ASI hátteréről csak annyit sikerült megtudni, hogy a cég mögött a Malév egykori vezérigazgatója Kovács Ferenc és Virágh Attila áll. A Tiara nevű cég elnökeként is ismert Virágh értesüléseink szerint üzletrésszel rendelkezik a Wizz Air fapados légitársaságban is, amelyet a Malév egy másik volt vezérigazgatója, Váradi József irányít. Így elképzelhető az is, hogy az ASI ajánlata mögött részben a Wizz Air állhat. (Nyilatkozatra az ügyben egyedül Virágh Attila jogosult, ám ő jelenleg külföldön tartózkodik.)

A nemzeti légitársaságért - az ASI mellett - a Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó Euroinvest Rt., az Icelandair nevével fémjelzett izlandi befektetőcsoport, valamint a Malév menedzsmentje is jelentkezett - utóbbi egy pénzügyi csoporttal társulna. Pályázatot azonban egyikük sem adott be.