A Malévot az American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. világíthatja át, és határozhatja meg a piaci értékét. Sokak szerint az ASI nevetségesen alacsony vételáron akarja megszerezni a Malévot. Ez a társaság nyerte meg ugyanis az értékelési pályázatot. Azonnali tőkeemelésre mindössze tízmilliót szánnak, amelyet később még 1,9 milliárddal toldanának meg.
A Wizz Air is lehet a háttérben?
Az ASI hátteréről csak annyit sikerült megtudni, hogy a cég mögött a Malév egykori vezérigazgatója Kovács Ferenc és Virágh Attila áll. A Tiara nevű cég elnökeként is ismert Virágh értesüléseink szerint üzletrésszel rendelkezik a Wizz Air fapados légitársaságban is, amelyet a Malév egy másik volt vezérigazgatója, Váradi József irányít. Így elképzelhető az is, hogy az ASI ajánlata mögött részben a Wizz Air állhat. (Nyilatkozatra az ügyben egyedül Virágh Attila jogosult, ám ő jelenleg külföldön tartózkodik.)
A nemzeti légitársaságért - az ASI mellett - a Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó Euroinvest Rt., az Icelandair nevével fémjelzett izlandi befektetőcsoport, valamint a Malév menedzsmentje is jelentkezett - utóbbi egy pénzügyi csoporttal társulna. Pályázatot azonban egyikük sem adott be.