Mától kapható 970 forintért a négynapos matrica, ez az ár április 30-ig, illetve október 1. és december 31. között érvényes, május 1. és szeptember 30. között ennél harminc százalékkal többe, 1270 forintba kerül majd.
A közúti közlekedési szolgáltatói érdekképviseletek arra kérik a kormányt, hogy az M5-ös autópálya matricás rendszerbe történő bekapcsolásáig csak az állami kezelésű autópályák használatával arányos díjnövelést hajtson végre, továbbá az európai uniós gyakorlatnak megfelelően, tartsa fenn a díjak áfatartalmának levonhatóságát továbbra is.
Tiltakoznak a fuvarozók
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége(FUVOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSz), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary), kifogásolják, hogy a tervezet véglegesítésénél egyetlen módosító indítványukat sem vették figyelembe. A D2 és D3 kategóriákra vonatkozó új díjak a szakmai szervezetek szerint csak akkor elfogadhatóak, ha az új díjak egyben az M5-ös autópálya külön díj fizetése nélküli használatát is lehetővé teszik.
Szakmailag és gazdaságilag teljesen elfogadhatatlannak tartják, hogy az úthasználati díjak áfatartalma 2004. január 1-jétől ne legyen levonható. Ez mind az áfarendszer logikájával, mind az Európai Uniós gyakorlattal ellentétes. Ugyanakkor az így megvalósuló díjemelés a közúti közlekedési szolgáltatóknak költségnövekedést, jelentő versenyhátrányt okoz.