Az MTI értesülése szerint a MÁV-ot péntek délutánig a bizottság nem értesítette, hogy ideiglenes intézkedést hozott volna a tender ügyében, a távirati iroda többszöri érdeklődésére a Közbeszerzési Döntőbizottság titkárságán pénteken azt közölték: eddig a MÁV-tender ügyében nem hoztak ideiglenes intézkedést. A MÁV-nál arról tájékoztatták az MTI-t, hogy még nem született döntés a szerződés aláírásáról.
Az, hogy a döntőbizottság nem tiltotta meg a szerződéskötés végét, még nem jelenti a tender utóéletének lezárását. A testület a hónap végén vizsgálja meg a vesztes Bombardier által újból jogszerűtlennek mondott és megtámadott pályázatot. Az augusztus 26-i nyilvános tárgyalást és annak eredményét a MÁV elvileg be is várhatja a szerződéskötéssel, ám a vasút alighanem a mielőbbi aláírást választja. A döntőbizottságnak ugyanis jogi értelemben később is van ugyan lehetősége a tender eredményének és így akár a megkötött szerződés megsemmisítésére, de erre az aláírást követően már kevés az esély: ilyenkor ugyanis már a Stadler is kártérítést követelhetne a jóhiszeműen megkezdett beruházás költségeiért, és így az eredeti állapot visszaállítása már lényegesen több pénzbe kerülne. Így az várható, hogy amennyiben újra szabálytalannak ítélik a tendert, bírság megfizetésére kötelezik a Mávot. Kérdés, hogy a Bombardier beéri-e majd ennyivel, vagy újra bírósághoz fordul.
Három a magyar igazság
Az augusztus 4-i eredményhirdetés volt a harmadik a sorban: a MÁV elöszőr márciusban, majd júniusbanis a svájci Stadlert és az általa gyártott Flirt szerelvényeket hozta ki győztesnek, ám a tender másik résztvevője, a kanadai Bombardier mindkét esetben a döntőbizottság előtt támadta meg az eredményt. A kifogások egy része mindkét esetben alaposnak bizonyult, és a testület két ízben is megsemmísitette a vasút határozatát, új döntésre kötelezve a MÁV-ot.