Nem teljesült feltételek?
A közlemény szerint, a MÁV Rt. csütörtökön értesült arról, hogy Peter Jenelten a sajtóban azt nyilatkozta, hogy a 30+30 villamos motorvonat beszerzése érdekében kiírt pályázat során a pénzügyi referencia elvárásának teljesítésére a pályázó Stadler Bussnang AG helyett az anyavállalat (Stadler Rail Bussnang AG) pénzügyi mérlegét nyújtották be.
A MÁV Rt. igazgatósága március 18-án döntött arról, hogy a Ganz Transelektro-Stadler nyerte a MÁV Rt. 2004-ben 30+30 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt kétfordulós pályázatát.
A MÁV Rt. tenderére az előminősítést követően négy pályázó, az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Ganz Transelektro-Stadler adott be ajánlatot. A 30 motorvonatra és további 30 vonatra vonatkozó opciót figyelembe véve az egy járműre jutó ár 4 millió 960 ezer euró, a karbantartási költség 125 ezer euró évente járművenként, a takarítási költség 10 400 euró járművenként évente.
A MÁV közbeszerzési tenderén vesztes Bombardier Transportation GmbH március 23-án jogorvoslati kérelmet terjesztett elő a Közbeszerzések Tanácsának, annak Közbeszerzési Döntőbizottságához. A KDB március 25-én ideiglenes intézkedést hozott, amellyel a jogvita befejezéséig megtiltotta a MÁV Rt.-nek, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a 30 plusz 30 motorvonat vásárlására vonatkozó szerződést.