2014-re Pilisborosjenőig érhet az M0-s

2007.01.25. 15:27
Az M0-s körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg, így a 2008 nyarára elkészülő M0-s északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul - mondta Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere, az épülő híd óbudai szakaszának helyszíni bejárásán.

Az önkormányzat egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart - mondta ugyanakkor Bús Balázs. Eszerint a 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerrel északra érné el.

A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el. Bús Balázs kiemelte: a III. kerületi önkormányzat abban érdekelt, hogy a végleges környezetvédelmi engedélyeztetés minél előbb befejeződjék. A polgármester ugyanakkor szükségesnek tartja, hogy az M0-ás északi hídja mellett mielőbb megépüljön az északi vasúti összekötő hídhoz kapcsolódó aquincumi közúti híd is, mert csak ez oldhatja meg megnyugtatóan Észak-Buda közlekedési helyzetét.

Csepelen szerelik össze

Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. környezetvédelmi főmérnöke közölte: a három lehetséges nyomvonalra elkészítették az előzetes környezetvédelmi hatástanulmányt, amit elküldtek a Környezetvédelmi Főfelügyelőségnek. Ez várhatóan két hónap múlva dönt, hogy azt elfogadja-e. Ha igen, elkészítik az előzetes nyomvonalterveket, amelyek után részletes környezetvédelmi hatástanulmányt kell készíttetni és engedélyeztetni.

Windisch László, az M0-s hidat kivitelező M0 Északi Duna-híd Konzorciumot vezető Hídépítő Zrt. létesítmény vezetője elmondta: a szentendrei Duna-ág felett átívelő háromnyílású acélszerkezetű híd négy pillérre támaszkodik. Utalt arra, hogy a 80-120 méter hosszú hídelemeket Csepelen szerelik össze, és a Dunán uszályokon úsztatják a helyszínre. Hozzátette, hogy április végén helyezik el erre a Duna-ágra az első hídelemeket, majd azt követően 3 havonta a többit is beemelik a helyére.

A létesítményvezető megerősítette, hogy ha addig árvíz nem akadályozza a munkálatokat, akkor 2008 nyarára átadják a teljes hidat a forgalomnak.

Amíg a cégbíróság be nem jegyzi

Szilasi László, az NA Zrt. M0-s projektiroda vezetője elmondta: bár a beruházó, fejlesztő cég 2007. január elsejétől már új szerkezetben, kibővült feladatkörrel, a közúti mellett már a vasúti fejlesztések szervezésével is foglalkozik, ám amíg a cégbíróság be nem jegyzi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-t, addig még a régi nevet, az NA Zrt.-t használják.