Prototípus
A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptembertől indul. A Nova autóbuszcsaládból jelenleg két, egy városközi és egy elővárosi közlekedésre használatos típus tervezését végzik a mérnökök, akik a tervek szerint 2005-ig további négyet (köztük városi közlekedésre tervezett és turista buszt) fejlesztenek ki.
Takács István, a Hungarian Bus Kft. ügyvezető igazgatója a NAPI Gazdaságnak elmondta, hogy a buszok célpiacai Magyarország és az egykori FÁK-országok mellett főként a dél-európai országok lesznek, így Románia, Macedónia, az egykori Jugoszlávia tagállamai, Bulgária, ám előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Szlovákiába történő buszexport lehetőségeiről is. Az új vállalat integrált beszállítókkal dolgoztat majd, s a termelési folyamat egésze dokumentált lesz.
A NAPI Gazdaság úgy tudja, hogy az alkatrészgyártást az Ikarus Holding Rt. tagvállalatai végzik alvállalkozásban, s az autóbuszok összeszerelése is Székesfehérváron zajlik majd az Ikarus Szerviz és Logisztika Kft.-nél. A Magyar Közlekedés című szakmai lap információi szerint a buszokba szerelendő motorokat a Rába, az MAN és a Detroit Diesel szállítja, a sebességváltókat a ZF egri gyárától, a kormányművet pedig a Csepeli Autógyár utódjától, a Draspo Kft.-től vásárolják.