További Magyar cikkek
Májusban indul
Kósa Lajos köszönetet mondott a jelenlevő Axel F. Schultze-Petzold brémai tiszteletbeli konzulnak, aki korábban sikeresen közreműködött a sármelléki repülőtér légi forgalmának fejlesztésében, s Debrecent "összehozta" a brémai székhelyű OLT GmbH magán légitársasággal.
A megállapodás értelmében a májusban kezdődő, 21 hétig tartó kísérleti programban kedden, szerdán, csütörtökön járatpárt közlekedtetnek a Debrecenből München központi repülőterére, míg hétfőn a német városból, péntekenként pedig Debrecenből indul egy-egy járat a célállomásra.
Mindkét fél hangsúlyozta: közös üzleti vállalkozásról van szó, amelynek a kockázatát és a nyereségét is együtt viselik. Az OLT légitársaság az induláskor Saab 340 A típusú, 33 személyes repülőgéppel szállítja az utasokat a két város között, amely - hangsúlyozta Bernhard Brons, az OLT GmbH elnöke - modern, biztonságos, a legkorszerűbb technikával felszerelt repülőgép.
Budapest-Debrecen is kéne
Az elnök közölte azt is, hogy a 21 hétig tartó kísérleti program után értékelik az együttműködést, és sikere esetén elképzelhető, hogy a nagy légitársaságok a csatlakozás szempontjából is figyelembe veszik majd a Debrecen-München járatot.
Kósa Lajos a sajtótájékoztatón kifogásolta, hogy a Malév nem volt partner menetrendszerű debreceni járat indításában, de nem tettek le arról a szándékukról, hogy a magyar légitársaság közreműködésével elinduljon a Debrecen-Budapest közötti légi közlekedés.
A Debrecen-München közötti kétórás légi járatra a jegyeket az OLT saját rendszerén keresztül fogja értékesíteni, de lehetőség lesz interneten és több debreceni utazási irodában is megvásárolni a repülőtéri illeték nélkül 250 euróba kerülő repülőjegyet.
Miniteszt
Felkerestük a társaság honlapját, ahol még nem volt lehetőség arra, hogy jegyet foglaljuk a Debrecen-München járatra, főleg, hogy nem is találtunk adatokat az új vonalra vonatkozóan. Ugyanakkor Münchenből ez lesz a társaság első nemzetközi járata, eddig csak Erfurtba juthattunk el Bajorország fővárosából. Nemzetközi járatok eddig csak Brémából indultak, Brüsszelbe, Koppenhágába, Londonba Toulouse-ba és Zürichbe, így ez lesz az első kelet-európai vonal is egyben.
Gyorstesztünkből kiderült, hogy a társasággal 150 euróból biztosítja az utat Londonba és vissza, a retúrjegy 446 euróba kerül Toulouse-ba, és 240-be Brüsszelbe június közepén. Az Oltnál tehát a többi fapadoshoz hasonlóan telítettségtől és a vonal frekventáltságától függően jelentős eltérések alakulhatnak ki a jegyárakban.