Szerda volt a határidő
Egy tavaly év végi kormányhatározat értelmében ugyanis a gazdasági tárcának máig kellett volna megegyeznie az AKA rt.-vel arról, hogy milyen módon kapcsolódhatna be az M5-ös az országos matricás díjszedési rendszerbe. Mivel ez nem sikerült, az államnak ki kell vásárolnia az autópályát.
A kormány döntése alapján erre a fedezet a Postabank eladásából befolyó összeg lesz. Korábbi sajtóhírek szerint 100-120 milliárd forintba fog kerülni az AKA részvényeinek átvétele. A Postabankot 101 milliárd forintért vette meg az Erste Bank.
Meghosszabbítják
Az M5-ös március 12-től bekerül a matricás rendszerbe. Ettől az időponttól nem lesz drágább az autópályamatrica - jelentette be Medgyessy Péter miniszterelnök. Arról is döntött a kormány, hogy az autópályát 2005. december 31-ig meg kell építeni Szegedig. Márciusban írják ki a sztráda meghosszabbításáról a pályázatot.
Az M5-ös autópálya Európa egyik legdrágább sztrádájának számít. Legutóbb január elsejétől emelték a díjat. A Budapest és Kiskunfélegyháza közötti szakasz díja személyautóknak 3430 forint, ami több mint a havivignetta ára.