További Magyar cikkek
![]() |
![]() |
Fogadták a tüntetők képviselőit
A rendőrök és a Pepsi biztonsági emberei csak két környezetvédőt, illetve az újságírókat engedték be a székházba. A Hulladék Munkaszövetség (HuMuSz) munkatársait Barta Zsolt PR-menedzser fogadta, aki a petíciót átvette, és megígérte, hogy azt a vállalat vezetőségével ismertetni fogja. A Pepsi ezek után válaszol a környezetvédőknek a kiáltványban foglaltakra.
A PETíció
![]() |
A környezetvédők követelik, "hogy a Pepsi a környezet védelmének figyelembevételével és az Európai Uniós direktívák szellemében végezze tevékenységét, feleljen meg a törvényi kívánalmaknak, miszerint 'a gyártó köteles az azonos célra szolgáló termékek és csomagolóeszközeik közül azokat előnyben részesíteni, amelyek tartósak, többször felhasználhatóak', és hagyja abba a megtévesztő reklámkampányokat".
A plakát
A környezetvédők azon háborodtak fel, hogy a cég egyik reklámplakátján arra buzdítja a vásárlókat, hogy az eldobható műanyagpalackba csomagolt termékeit vegyék a visszaváltható változat helyett. A plakát arról tájékoztatja a fogyasztót, hogy az eldobható és a visszaváltható verzió ugyanannyiba kerül, de az eldobható szebb, és nem kell a visszaváltásával vacakolni.
![]() |
A Pepsi a szelektív hulladékgyűjtést terjesztené
Barta Zsolt, a Pepsi PR-menedzsere az Indexnek korábban elmondta: a visszaváltható palackban forgalmazott italok továbbra is ugyanúgy megvásárolhatók a boltokban, mint korábban. Az igazgató szerint az utóbbi években a fogyasztók egyre többször választják az eldobható változatot: '96 óta 27 százalékról 49 százalékra nőtt ezek aránya. A Pepsi szerint a megoldást az jelentené, ha elterjedne a szelektív hulladékgyűjtés. A cég alapító tagja az ÖKO-Pannon Kht-nak, amely Győrben több éve sikeresen működtet egy szelektív hulladékgyűjtési és feldolgozási rendszert.
