Mit csinál ma Princz Gábor?

2007.06.06. 11:48
Havi jövedelme 300-500 ezer forint, amiből három gyermeke után 150 ezer forint tartásdíjat fizet, összes vagyona két kocsi - derült ki tavaly, az első fokon a hűtlen kezelés vádja alóli felmentését hozó bírósági eljárásban. Az utolsó, az eddigi szerkesztőgárda által jegyzett Manager Magazin utánajárt, honnan is származik Princz Gábor jövedelme.

Júliusban mentették fel első fokon a hűtlen kezelés vádja alól Princz Gábort, a Postabank volt elnök-vezérigazgatóját. A Manager Magazin egyes forrásai szerint az ítélet bizonyos körökben újra szalonképessé tette az egykori bankárt, mások szerint sokan soha nem is tagadták meg.

Ezzel együtt nem látszik, hogy akár az ítélet előtt, akár utána aktív vállalkozói tevékenységbe fogott volna. Az újság utánajárása szerint Princznek nincsenek cégei, csak olyan vállalkozásokról tudni, amelyek volt feleségek nevén vannak. Úgy tudják, ezek közül a TE-ART Befektetési és Vagyonkezelési Részvénytársaság szolgál a volt bankvezér működési terepéül – a cég megnevezése nélkül Princz a bíróságon azt mondta, tanácsadóként dolgozik.

A társaság fő működési terepe Kapolcs, ahol évek óta aktív résztvevői a Művészetek Völgye rendezvénynek. Jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, például szabadtéri színpadok és fűthető rendezvénysátor építését, parkosítást. A cégadatok szerint ezt részben a Konzumbanktól felvett 40 millió forintos jelzáloghitelből, részben az I. Nemzeti Fejlesztési Tervből falufejlesztésre elnyert 30 millió forintból tették. Eközben a cég tőkéje a kapolcsi ingatlanok értéknövekedése révén 2005-ben már 233 millió forinttal haladta meg a 101 millió forintos jegyzett tőkét.

A cég bevételének nagy részét, 138 millió forintot tanácsadásból szerezte. Azt azonban, hogy pontosan milyen megbízóknak milyen ügyekben jár el a volt bankár, nem sikerült megtudni. Princz nem kívánta kommentálni azokat a híreket sem, hogy Pécsett egy pénzintézet megbízásából a vele jó viszonyban levő Toller Lászlón keresztül igyekezett gyorsítani a hatósági eljárást egy ppp-konstrukcióban tervezett úthálózatfejlesztés megvalósulásához.