A vizsgálat 14 országra terjedt ki, és a havonta megjelenő magazin olvasóinak a véleményét tükrözi. A felmérés során közel harmincezer kérdőívet küldtek ki saját olvasóiknak, és ezek elemzéséből állították össze a "legmegbízhatóbb márkák listájá". A beküldött válaszokat Magyarország lakosságának kor és nem szerinti megoszlásával súlyozzák. A magazin felmérése nem reprezentatív.
Theodora, OTP és Allianz
A felmérés idén is kíváncsi volt az olvasók bizalmát leginkább élvező ásványvíz, illetve üdítőital fajtára. A Coca-Cola három országban végzett első helyen, köztük Nagy-Britanniában is, holott a cég ásványvízének piacra dobása nem sikerült bonyodalommentesen. A többi országban helyi üdítőital vagy ásványvíz nyert. Ebben az évben először a Theodora lett a kategória vezető márkája Magyarországon.
A tavalyi felméréshez képest változott a Volkswagen helyezése az olvasók körében. A német autómárka négy első helyével utolérte az eddig listavezetőt, a Mercedest. Magyarországon a magazin előfizetői az Opelt tartják a legmegbízhatóbbnak.
Magyarországon immár negyedik éve a Westel végez az első helyen a mobilszolgáltatók versenyében, ami az előfizetéseket tekintve nem meglepetés. A bankok közül a legnagyobb hazai pénzintézet, az OTP, a szórakoztató berendezések közül a Sony, a kávé márkák közül az Omnia végzett az élen. A rádiók közül a Sláger Rádió, a televízió csatornák közül pedig az RTL Klub a magazin olvasóinak kedvence.
Szakmaiatlan?
A magazin tavalyi felmérését szakmaiatlannak nevezte a Piackutatók Szakmai Szövetségének elnöke. A szövetség közleménye szerint "ahhoz, hogy a piackutatások betölthessék nélkülözhetetlen tájékoztató funkcióikat, szakmailag megalapozottnak és korrektnek kell lenniük, az esetleges nyilvánosságra hozatalnál pedig be kell tartaniuk a szakma íratlan és írott etikai szabályait".
A Reader's Digest már akkor tiltakozott a minősítés ellen. Mint válaszukból kitűnik, a piackutatók szervezete nem vette fel a kapcsolatot a magazin szerkesztőivel az állásfoglalás megjelenése előtt.