Közszolgálatin vagy kereskedelmin?
A sörgyártók mellett a Coca-Cola Magyarországot, illetve a jégkrémforgalmazókat is megtaláljuk az említett listán mint olyan cégeket, amelyek számára ez a legpiacképesebb évszak. A szezonális termékek reklámjai mellett a már hagyományos reklámpiaci szereplőnek mondható napifogyasztásicikk-gyártó cégek gyarapították a televíziók kasszáját.
A sort, mint már jó ideje, ez alkalommal is a Unilever Magyarország vezette, amely cég listaáron több mint négymilliárd forintot költött reklámokra a három nyári hónapban. (A listaáras adatok azonban köszönő viszonyban sincsenek a valós költésekkel). A Unilever azonban csak a két országos kereskedelmi csatornát preferálta, s a közszolgálati televíziót például nem találta alkalmas felületnek reklámjai számára vagy más okból nem láthatták a cég hirdetéseit az MTV 1-es csatornájának nézői.
Más taktikát követett a Benckiser Kft. és a Procter & Gamble Kft., e társaságok ugyanis csupán az egyik nagy kereskedelmi adót és a közszolgálati csatornát választották televíziós reklámjaikhoz. A távközlési cégek sokat hangoztatott versenyét nem tükrözik az adatok, a három mobiltelefon-szolgáltató közül ugyanis csak a T-Mobile található meg a top 10-es listán, s e cég is minden bizonnyal a márkaváltás, illetve az olimpiai csapat támogatójaként elköltött pénzek miatt került az ötödik helyre. (Elképzelhető azonban, hogy épp e két ok miatt fogta vissza reklámjait a Pannon GSM és a Vodafone.) A vezetékes szolgáltatók közül csak a Matáv szerepel a top 10-ben.