A szakember biztos abban, hogy a szektornak a programban mutatott lendülete az idén is megmarad, a nehezedő gazdasági környezetben is rugalmas finanszírozási hátteret biztosítva a kkv-kör számára. A Széchenyi plasztik vonzerejét és jelentőségét 2008-ban növelte, hogy júniustól tovább nőtt a konstrukció rugalmassága (Széchenyi Kártya 2), az ősz folyamán kiteljesedő pénzügyi válság pedig jelentős forrásszűküléshez vezetett a vállalkozások életében, ezért ez a finanszírozási lehetőség még fontosabbá vált.
Az elmúlt négy év során a takarékszövetkezeti integráció komoly eredményeket ért el a Széchenyi kártyához kapcsolódó finanszírozásban: több mint 19 ezer hitelszerződés nyomán közel 108 milliárd forintnyi hitelkeretet nyitott. 2005-ben a Széchenyi kártyás ügyletek 15 százaléka, míg 2008-ban már csaknem harmada valamelyik takarékszövetkezetben jött létre. Ez utóbbi közel 6000 szerződést jelent. A rendelkezésre bocsátott hitelkeret ebben az időszakban mintegy 36,5 milliárd forint volt. Ezzel a szektor a termék egyik vezető forgalmazójává vált - hangsúlyozta Egerszegi.