A PM elképzelése ellentétes a nemzetközi közúti járműforgalommal kapcsolatos egyezményekkel és szerződésekkel; mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára. A visszaszabályozása magyar fuvarozók eddigi versenyhátrányát tovább rontaná, számukra költség- és adminisztrációs terhet jelentene, nem beszélve a határon való sorban állásról.
Költségvetési hatása azonban alig lenne: a szomszédos nem uniós országok közül Ukrajna, Szerbia és Horvátország közül egyedül Ukrajnában olcsóbb számottevően az üzemanyagár. Az onnan érkező – és minden bizonnyal ott tankoló; járművek átlagos fogyasztása esetén sem vennének gázolajat Magyarországon, hiszen 200 literrel át lehet haladni az országon. A NiT Hungary a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségével (Fuvosz) írt közös levélben jelezte észrevételeit és tiltakozását a szaktárcának. Ugyancsak tiltakozik, hibásnak, szakmai baklövésnek minősítve a várható lépést a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).
Karmos Gábor főtitkárhelyettes szerint a döntés kétoldalú közlekedési egyezményekbe ütközik, és a magyar fuvarozóknak versenyhátrányt okoz. Mivel pontosan nem lehet megmérni a tankban lévő üzemanyagot, vitákra is számítani lehet. Vámkezelni csak jövedéki engedély birtokában lehetne, ez azonban a fuvarozók többségének nincs. Karmos Gábor emlékeztetett arra: a 200 literes szabályt már kétszer vezették be, legutóbb 2005. januártól szüntették meg. Akkor a PM belátta a szakma érveit, az Országgyűlés pedig egyhangúlag megszavazta a döntést.