Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nem lehet külföldön teletankolni?

2006.07.18. 08:46
A Pénzügyminisztérium azt szeretné, hogy a teherautók ne tankolhassanak túl sokat külföldön, a fuvarozók tiltakoznak a tele tank eltörlése ellen.
A Pénzügyminisztériumban ismét felmerült a 200 literes szabályként emlegetett rendszer újbóli bevezetése, értesült a Világgazdaság. Ennek értelmében a kereskedelmi járművek üzemanyagtartályában vám-, illetve adómentesen behozható üzemanyag mennyiségét 200 literben korlátoznák.

A PM elképzelése ellentétes a nemzetközi közúti járműforgalommal kapcsolatos egyezményekkel és szerződésekkel; mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára. A visszaszabályozása magyar fuvarozók eddigi versenyhátrányát tovább rontaná, számukra költség- és adminisztrációs terhet jelentene, nem beszélve a határon való sorban állásról.

Költségvetési hatása azonban alig lenne: a szomszédos nem uniós országok közül Ukrajna, Szerbia és Horvátország közül egyedül Ukrajnában olcsóbb számottevően az üzemanyagár. Az onnan érkező – és minden bizonnyal ott tankoló; járművek átlagos fogyasztása esetén sem vennének gázolajat Magyarországon, hiszen 200 literrel át lehet haladni az országon. A NiT Hungary a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségével (Fuvosz) írt közös levélben jelezte észrevételeit és tiltakozását a szaktárcának. Ugyancsak tiltakozik, hibásnak, szakmai baklövésnek minősítve a várható lépést a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Karmos Gábor főtitkárhelyettes szerint a döntés kétoldalú közlekedési egyezményekbe ütközik, és a magyar fuvarozóknak versenyhátrányt okoz. Mivel pontosan nem lehet megmérni a tankban lévő üzemanyagot, vitákra is számítani lehet. Vámkezelni csak jövedéki engedély birtokában lehetne, ez azonban a fuvarozók többségének nincs. Karmos Gábor emlékeztetett arra: a 200 literes szabályt már kétszer vezették be, legutóbb 2005. januártól szüntették meg. Akkor a PM belátta a szakma érveit, az Országgyűlés pedig egyhangúlag megszavazta a döntést.