Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Semmi sem változott, Kóka mégis változást jelentett be

2007.06.28. 12:45
Az eddigi 30 perc helyett 15 perc késés után visszafizeti az Intercity járatok hely- és pótjegyeinek árát a MÁV - jelentették be tegnap. Vajon mi változott, ha eddig is 15 perc késés után fizettek? Ha semmi, akkor miért jelentették be a változást?

Július elsejétől az eddigi 30 perc helyett már 15 perc késés után visszafizeti az Intercity járatok hely- és pótjegyeinek árát a MÁV - jelentette be Kóka János gazdasági miniszter egy szerdai sajtótájékoztatón. Majdnem elhittük neki, hogy valami változik, de gyakran vonatozó kollégáink jelezték: eddig is 15 perc volt a határidő. Ezt meghaladó késésnél vissza lehetett kérni a jegyek árát.

Megkerestük a MÁV sajtóosztályát, hogy tisztázzuk a helyzetet, most 15 vagy 30 perc késés után kell fizetni a vasúti társaságnak. És ha eddig 15 perc volt, miért jelentették be, hogy július elsejétől 15 lesz? Megtudtuk, igazuk volt a gyanakvóknak. Eddig is ennyi volt a tűréshatár, semmi nem változott. További kérdésözönünket azzal vágták el, forduljunk a gazdasági tárcához, mégiscsak a miniszter volt az, aki bejelentett.

A minisztérium sajtóosztályán megértették a szóban feltett kérdést, de emailben is el kellett küldenünk azt. Egyrészt, hogy nyoma legyen, másrészt, hogy a legilletékesebb válaszolhasson rá.

Egy nap alatt kiderült, a 15 perces határidő eddig a MÁV belső szabályozásában rögzített, egyoldalú előírás volt, szemben a jogszabályban rögzített 30 perccel. Most a 15 perc bekerült a MÁV Start önálló üzletszabályzatába. Ezen kívül a vis maior eseményekre szűkült a visszatérítés alóli mentesség. A MÁV Start üzletszabályzata a vis maior eseteit is pontosan meghatározza.

Végül, hogy tejesen tiszta legyen a kép: továbbra sem fognak fizetni, ha a személy- és a gyorsvonatok késnek. Kóka János szerint ugyanis nem lehet "száz éve nem korszerűsített vonalakon, sok tízéves, leromlott állapotú vasúti kocsik mellett garanciát vállalni azoknak a menetidőknek a betartására, amit egyébként az utasok joggal várnának el".