Az ázsiai ország autópiacának lendületet adtak a kormány vásárlási kedvezményei is: felére csökkentették a kisautók értékesítését terhelő forgalmi adót, valamint 5 milliárd jüant (730 millió dollár) fordítanak arra, hogy támogassák a kisteherautók vásárlását vidéken, ahol az 1,3 milliárdos lakosság többsége él. A kínai autótechnikai szövetség vezetője minderről teljes extázisban nyilatkozott a brit RAC, a királyi autóklub hírportáljának, mint mondta, mérhetetlen izgalommal tölti el, hogy 18 éves fejlesztés eredményeképpen immáron Kína a világ legnagyobb autópiaca. Szakértők szerint az idén 10 százalékkal emelkedhetnek az eladások a tavalyi kicsivel 10 millió autó alatti mennyiség után.
A lelkesedés nem csupán a helyi szakemberekre jellemző, hanem a világ autógyártóira is, amelyek 13 új modelljük bemutatásának helyszínéül választották a tegnap megnyílt sanghaji autókiállítást. A korábban marginálisnak számító rendezvény az idén az ágazat legfontosabb show-jává lépett elő, ugyanis a januári detroiti, illetve a szeptemberi frankfurti és az októberi tokiói autókiállítást számos gyártó kihagyja, hogy megspórolja a megjelenés költségeit. A kínai vásár rendezői a rongyrázásban is igyekeztek behozni lemaradásukat: hírességek és popzenekarok meghívásával igyekeznek feledtetni, hogy odakünn az elmúlt 80 év legnagyobb gazdasági válsága tombol.
Az autógyártók legdivatosabb termékeiket, benzin-elektromos autóikat, luxusszedánjaikat és hobbi-terepjáróikat vonultatják fel. A Porsche Panamera modelljének világpremierjét rendezi Sanghajban, a Toyota a Kínában készülő RAV4-esekkel és Highlander SUV-okkal csalogatja a vevőket, miután a gazdag helyi fiatalok körében a "minél nagyobb, annál trendibb" elv vezérli az autóvásárlásokat. A helyi gyártók évről évre több saját típust mutatnak be, és szakértők úgy vélik, minél tovább nehezíti a válság a nagy cégek beruházásait, annál nagyobb részesedést szerezhetnek hazai piacukból a kínai cégek.