A német kormány ma dönteni akar arról, melyik ajánlattevőt részesíti előnyben az Opel értékesítéséről folyó tárgyalásokon. Az eladó a General Motors Corp. (GM), ám az állam hitelgaranciákkal támogatja az adásvételt, ezért a szava eldönti, kié lehet a GM Europe.
Ez lesz a német történelem legnagyobb állami részvétellel megvalósuló vállalatfelvásárlása. Angela Merkel kancellár az amerikai kormány, a GM és a vevőjelöltek: a FIAT, a Magna autóalkatrész-gyártó vezette kanadai-orosz konzorcium és az RHJ International tőketársaság vezetőivel tisztázza a feltételeket.
A német kormány el akarja érni, hogy az Opel már ne legyen a GM része, amikor az amerikai autógyártó a hét végén várhatóan fizetésképtelenséget jelent, továbbá hogy az Opel magával vihesse márkahasználati jogait és a céghez kacsolódó szabadalmak védettségét. Az előnyben részesített ajánlattevő 6-7 milliárd euró államilag garantált hitelre számíthat.
A két esélyes jelölt közül a kiszivárogtatott hírek szerint a FIAT 2-25 ezer munkahely elvesztésével számol Németországban, míg a Magna-konzorcium csak 2500-at jósol. Ugyanakkor az olasz vállalat hazai bérköltségei magasak, ezért nem valószínű, hogy elvinne termelést a német autógyárakból, míg a Magna orosz partnere, a GAZ olcsó oroszországi munkavállalói versenyt támaszthatnak a német kollégáikkal szemben.