Az idén Budapesten is megjelent lánc, amely jövőre ünnepli fennállásának 40. évfordulóját, első kísérleti egységét Seattle-ben nyitja meg a héten, három hónapig tartó belsőépítészeti átalakítás után. Az átpofozott üzlet egy 10 éven át jól bejáratott helyen található; ám a látogatót a többi 16 ezer Starbuckstól eltérő enteriőr fogadja.
A helyiség közepén az asztalok közé benyúló bárpultot alakítottak ki, amely mögött esténként sört és válogatott helyi borokat, valamint sajt- és olivás szalámitálat kínálnak. Az otthonos esti hangulat megteremtése érdekében tompították a világítást, régi székeket és asztalokat szereztek be, a falakra pedig a cég kávés daróczsákjait akasztották ki.
"Ez a legnagyobb dizájnvállalkozás, amelybe egy kereskedelmi vállalkozás belefogott a világon" - állította Arthur Rubinstein, a Starbucks globális fejlesztési igazgatója. Rubinstein nem bocsátkozott találgatásokba azzal kapcsolatban, hogy mennyibe kerül majd az új imázs nemzetközi bevezetése, csak annyit mondott, hogy egy kisebb átalakítás 25 ezer dollárba, egy új Starbucks felépítése pedig mintegy 400 ezer dollárba kerül majd. Valamennyi új Starbucks energiatakarékos és környezetbarát üzlet lesz.
Az új üzleti stratégiát két, a cég tulajdonában álló, de nem a Starbucks cégére alatt üzemeltetett üzletben próbálták ki. A két borbárban csak annyit írtak ki, hogy azokat az üzletlánc ihlette. A cég belső felmérése megállapította, hogy az üzletek forgalmuk 70 százalékát már délután 2 óráig lebonyolítják, így megoldást próbáltak keresni az üzlethelyiségek jobb kihasználtságra, a vendégek - és a részvényesek - nagyobb megelégedésére. A változtatást vélhetően a többi kávézólánc is követni fogja, mert - mint azt a lap is megjegyzi – a Starbucks a világ egyik leginkább utánzott vállalkozása.