Gyümölcsléláncot indít a Starbucks
30 millió dollárért megvette a különböző gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó, Evolution Fresh nevű céget a Starbucks. A csütörtöki bejelentés jelentőségét az adja, hogy a cég egy új üzletág, egy új lánc beindítását alapozza meg a felvásárlással: 2012 elején valahol az USA nyugati partján nyitják meg az első gyümölcslébárjukat.
Az új hálózattal kapcsolatban egyelőre mindössze ennyit lehet tudni: a cég nem árulta el, milyen ütemű terjeszkedéssel számolnak, hány egységet nyitnának, sőt, a név is bizonytalan. A Reuters szerint elképzelhető, hogy a kávé felirattól megtiszítított Starbucks logó lesz az új lánc emblémája is.
A Starbucks az utóbbi időben már próbált túllépni a kávézólánc üzemeltetésén, és egyéb területekre bemerészkedni: saját márkaneves termékeivel megjelent a kis- és nagykeresekedelmi élelmiszerpiacon is, de az új lánc indítását a piacon ennél sokkal nagyobb dobásként értékelik. A várakozásokat mutatja, hogy míg a bejelentésre a gyümölcslé piac első számú amerikai szereplőjének, a Jambának a részvényei 0,6 százalékot estek, míg a Starbucks papírok – az elmúlt 12 havi 40 százalékos emelkedés után – 1,2 százalékkal drágultak.