Egy csíkon vitáznak már tíz éve

2008.04.10. 11:43
Egy csíkon folyik a vita az Európai Bíróságon, az Adidas szerint a vásárlók összetéveszthetik a jól ismert jelet a többi cég által használt két csíkkal. Az Európai Bíróság felemás döntést hozott.

Az Adidas megakadályozná, hogy más ruházati cégek két csíkot használjanak a ruhák vállain, mert az túlzottan hasonlít a cég jól ismert három csíkjához – írja a BBC Online. Az Európai Bíróság csütörtöki ítéletében felemás döntést hozott: szerintük az emberek többségénél összekapcsolódik a két féle jelzés, így összetéveszthetik, ugyanakkor a nemzeti bíróságok döntik el, hogy adott esetben használhatják-e a többiek a két csíkot.

A vita tíz éve kezdődött Hollandiában, amikor a sportszergyártó cég beperelte a C&A, H&M, Marca Mode és Vendex áruházláncokat, mert a hetven éve használt három csík már összekapcsolódott az Adidas márkával. Az érintett cégek szerint azonban mindenkinek joga van két csíkkal díszíteni a ruhákat. A holland bíróság egy éve kérte az Európai Bíróság állásfoglalását az ügyben – írja az International Herald Tribune.

Az Adidas hosszú történelme és jelentősége az európai piacon úgy tűnik meghallgatásra talált. A bíróság szerint az a fontosabb, hogy a fogyasztókat emlékezteti-e a többi cég által használt díszítés az Adidas jeléhez, és nem az, hogy mennyire hasonlít egymáshoz a két dizájn. Az ügynek azonban még nincs vége, most a holland bíróságon a sor. Ők döntik el, hogy a konkrét esetben, mennyire hasonlít a dizájn, vagyis használhatják-e a cégek a csíkokat vagy nem.