Nincs más választásunk – sajnálkozott Louis Gallois, az EADS vezetője, amikor arról beszélt, hogy kénytelenek lesznek elvinni Európából az Airbusok gyártását. Túl gyenge a dollár, ez a legnagyobb probléma – magyarázta. A cég dollárban adja meg az Airbusok árát, a költségek azonban euróban merülnek fel. A dollár mélyrepülése az euróval szemben jelentősen visszavetette az EADS nyereségességét.
Az Airbus repülőgépek túlnyomó részét Európában gyártják, igaz, néhány alkatrész Nagy-Britanniában készül – ott még nem vezették be az eurót. Most azon gondolkodnak, hogy vesznek egy összeszerelő gyárat Alabamában, ha az amerikai légerő vásárol tőlük 180 gépet, amelyek a levegőben töltik meg üzemanyaggal a repülőket.
A dollár gyengesége több ágazatot is érint Európában. Olyan feltételezések is vannak, hogy néhány washingtoni illetékes egyáltalán nem bánja, hogy ilyen gyenge a dollár, mert ez fellendíti az amerikai exportot – írja a BBC Online. Az Egyesült Államokban ezt tagadják, azt hangsúlyozva, hogy az erős dollár jó az amerikai gazdaságnak.