Gigantikus reklámfilm az új James Bond mozi

2002.11.19. 11:39
Jó üzletet jelenthet, ha egy termék a legendás 007-es ügynök, James Bond környezetében jelenik meg: nem véletlen, hogy az új mozifilm, a "Die Another Day" csak úgy hemzseg a reklámoktól. A márkás vodka-, óra- és autógyártók rekordösszeget, összesen 70 millió dollárt fizettek azért, hogy termékeik szerepeljenek a kalandfilmben.
Az Egyesült Államokban és Angliában a héten - itthon december 19-én - mutatják be a Pierce Brosnan főszereplésével készült legújabb James Bond filmet, a "Die Another Day"-t (magyar címe "Halj meg máskor!").

70 millió dollár reklámokra

A Bond filmek kedvelői valószínűleg most sem fognak csalódni a filmben: lesznek benne gyors autók, fura szerkezetek, gyönyörű, de veszélyes nők és sok akció. A kritikusok egy része azonban fanyalog a mozi láttán, véleményük szerint a Bond-filmek szokásos jellegzetességeit feláldozták a reklámok oltárán - írta a BBC News online kiadásában.

James Bond eredetileg is vonzódott a márkákhoz, Ian Fleming írásaiban például Bentley-n száguldott. Az előző filmekben is feltűntek márkajelzések, a mostani moziban azonban csak úgy sorjáznak a reklámok: az elmúlt három filmben feltűnt BMW-ket most egy Aston Martin váltotta fel, Bond most Vodka Martinit kortyolgat - rázva, nem keverve -, és a megszokott Rolex órát is lecserélte Omegára.

A filmben reklámozó húsz vállalat összesen 70 millió dollárt költött arra, hogy a terméke szerepelhessen a filmvásznon.

James Bond a reklámszakembereket is vonzza

A reklámszakemberek a fanyalgókkal ellentétben elismerően szólnak a James Bond filmben található reklámokról. Amíg néhány évvel ezelőtt a reklámcégek a tévénézők mintegy négyötödét tudták megszólítani, mára ez az arány jelentősen csökkent,mivel a kábel és műholdas csatornák elterjedésével széttöredezett a piac. A moziban azonban egy-egy terméket célzottan és szórakoztató módon lehet reklámozni a célközönségnek - vélekednek a szakemberek.

Az immár negyven éve futó James Bond filmek pedig egyaránt népszerűek a fiatalok és az öregebbek körében is. A nézők 60-40 százalékos férfi-nő aránya szintén vonzó a filmben szereplő termékek reklámozói számára. A reklámcégek munkatársai előtt már az a nem túl távoli cél lebeg, amikor mobiltelefonon rögtön meg lehet majd vásárolni a karórát, amelyet James Bond is viselt a filmben. Valószínű, hogy a reklámra fordított összegek további emelkedésével egyre több filmben mosódik majd össze a történet a reklámmal - tette hozzá a BBC News cikke.