A felmérés eredményeit ismertető felmérés szerint a megkérdezett 300 nemzetközi vállalat 60 százaléka Kínát, 41 százaléka Indiát, 26 százaléka Délkelet-Ázsiát jelölte meg a legfontosabb kereskedelmi partnereként a fejlett országokon kívüli szegmensben. A felmérés szerint a jövőben a cégeknek már csak 48 százaléka kíván elsősorban Kínára fókuszálni, míg 45 százalékuk Indiát, 25 százalékuk Kelet-Európát, 24 százalékuk Délkelet-Ázsiát és Oroszországot tervezi üzletpolitikája központjába állítani.
Az Atradius szakértői szerint a multinacionális vállalatok felmérték, hogy gyorsabban érnek el sikereket kisebb piacokon, úgymint Thaiföld, Vietnam vagy Dél- és Közép-Amerika bizonyos területei, s a jövőben Kína inkább növekvő fogyasztói piaca, mintsem az olcsó munkaerő miatt lesz érdekes a cégek számára. Az Atradius szerint a legtöbb befektető ugyanakkor nem logikus kockázatelemzés után, hanem érzelmei alapján választja ki befektetései célpontjait. A fejlődő országok gazdasági kockázatát ezért sok vállalat alábecsüli, nem számol a politikai instabilitással, az átláthatatlan törvényekkel, a gyenge infrastruktúrával, a rossz fizetési morállal és a kiterjedt bürokráciával.
A hitlebiztosító előrejelzése szerint a fejlődő piacok sem lesznek képesek kivonni magukat egy hosszabb és mélyebb recesszióból, annak ellenére sem, hogy ma már sokkal ellenállóbbak a fejlett piacokról kiinduló dekonjunktúrákkal szemben. A hitelminősítő által megkérdezett vállalatok azonban a felsorolt kockázatok és a pesszimista elemzői várakozások ellenére is optimizmussal tekintenek a jövőbe. A cégek 55 százaléka gondolja úgy, hogy 16 százalékot meghaladó éves növekedést tud majd elérni 2008-ban, holott az előző három évben csupán 42 százalékuk könyvelhetett el ekkora növekedést.