Nincs közvetlen állami támogatás
Közvetlen állami támogatásokat az EU alapszerződései a mostanihoz hasonló kivételes helyzetekben sem engedélyeznek. Loyola de Palacio asszony, a bizottság közlekedési kérdésekért felelős tagja ezt újból megerősítette a múlt héten, amikor találkozott az érintett cégek képviselőivel. A tagországok ezt követően, kompromisszumos megoldásként döntöttek a szigorú feltételekhez kötött szükségintézkedésekről, hangsúlyozva egyúttal, hogy a lehető legrövidebb időn belül vissza akarnak térni a normális kerékvágásba.
Szakértői csoport figyeli a versenyt
A bizottság a maga részéről felkérte a tagállamokat, hogy értesítsék minden ilyen intézkedésükről. A tájékoztatások alapján alkalmi szakértői csoport fogja megvizsgálni, hogyan lehet a támogatások összehangolásával elejét venni a versenyfeltételek torzulásának, a bizottság pedig a jövő hónap közepén beszámol az eredményekről a közlekedési miniszterek tanácsának - közölte az MTI.
Minden társaságra ugyanaz vonatkozik
Palacio szóvivője elismerte, hogy a vonatkozó uniós jogszabályok szigorú értelmezése alapján még az ilyen átmeneti szükségintézkedések is aggályosnak tekinthetők. Az adott esetben is csak azzal a feltétellel fogadhatók el, hogy a tagországok egységesen alkalmazzák őket, és valamennyi érintett társaságra egyformán vonatkoznak. De éppen ez az, amit a bizottság szakértőinek még vizsgálniuk kell.