Miközben az amerikaiak mintha kicsit ráuntak volna a McDonald's hamburgereire, az európaiak most kezdenek ráérezni az ízükre. Öt év óta először esett a világ legnagyobb étteremláncának forgalma az Egyesült Államokban: márciusban 0,8 százalékkal maradt el a tavalyitól. Ezt azonban több mint ellensúlyozta az európai fogyasztás 11 százalékos emelkedése, ami különösen Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban volt jelentős.
Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában a bővülés 9,4 százalékos volt - ebben a térségben 1 milliárd dollár értékű McDonald's-kosztot, főleg persze hamburgert fogyasztottak el, míg az európaiak közel 2,4 milliárdot költöttek a gyorséttermekben. A társaság árbevétele az első negyedévben 6,1 százalékkal, 5,61 milliárd dollárra nőtt, nettó nyeresége pedig - 24 százalékkal megugorva - 946,1 millió dollárt ért el.
Az új évszázad elején a 118 országban több mint 31 ezer étteremmel rendelkező, naponta több mint 50 millió vendéget kiszolgáló lánc dicsősége leáldozóban volt, ezért 2003-ban fordulatot hajtottak végre: olcsóbb ételekkel, egészségesebb salátákkal álltak elő, meghosszabbították a nyitva tartást és felújították az éttermeket. Ez olyan lendületet adott a cégnek, amely mostanáig kitartott, és szülőhazáján kívül még mindig hat. Ezért az Egyesült Államokban újabb forradalomra készül az 1940-ben alapított cég: két éven belül az összes amerikai éttermében kávébárokat állít fel, ahol az erre specializálódott Starbucks üzletlánccal versengve többfajta kávét kínál.