Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Zabálja a világ a McDonald's hamburgerét

2008.04.23. 07:44
Az USA-ban kifulladt, de világszerte még hat az évezred elején vett, a menük meg-, illetve az éttermek felújításával elért lendület. A cégcsoport nettó nyeresége az első negyedévben 24 százalékkal emelkedett, 946 millió dollára. Az USA-ban most minden étterembe kávébárokat terveznek.

Miközben az amerikaiak mintha kicsit ráuntak volna a McDonald's hamburgereire, az európaiak most kezdenek ráérezni az ízükre. Öt év óta először esett a világ legnagyobb étteremláncának forgalma az Egyesült Államokban: márciusban 0,8 százalékkal maradt el a tavalyitól. Ezt azonban több mint ellensúlyozta az európai fogyasztás 11 százalékos emelkedése, ami különösen Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban volt jelentős.

Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában a bővülés 9,4 százalékos volt - ebben a térségben 1 milliárd dollár értékű McDonald's-kosztot, főleg persze hamburgert fogyasztottak el, míg az európaiak közel 2,4 milliárdot költöttek a gyorséttermekben. A társaság árbevétele az első negyedévben 6,1 százalékkal, 5,61 milliárd dollárra nőtt, nettó nyeresége pedig - 24 százalékkal megugorva - 946,1 millió dollárt ért el.

Az új évszázad elején a 118 országban több mint 31 ezer étteremmel rendelkező, naponta több mint 50 millió vendéget kiszolgáló lánc dicsősége leáldozóban volt, ezért 2003-ban fordulatot hajtottak végre: olcsóbb ételekkel, egészségesebb salátákkal álltak elő, meghosszabbították a nyitva tartást és felújították az éttermeket. Ez olyan lendületet adott a cégnek, amely mostanáig kitartott, és szülőhazáján kívül még mindig hat. Ezért az Egyesült Államokban újabb forradalomra készül az 1940-ben alapított cég: két éven belül az összes amerikai éttermében kávébárokat állít fel, ahol az erre specializálódott Starbucks üzletlánccal versengve többfajta kávét kínál.