Olcsóbb és ugyanolyan
A Konsument a márkás termékek előállítói közül mások mellett a Henkell, a Procter and Gamble és az Unilever termékeit hasonlította össze több kereskedelmi lánc, köztük a Magyarországon is jelen lévő Lidl és Spar mosóporaival.
A legolcsóbb mosóporral egy mosás éppen feleannyiba kerül, mint a legdrágábbal, miközben a minőségben nincs különbség - állapították meg. Mindegyik mosópor jó helyezést ért a környezetvédelmi szempontok mérlegelésekor is: a csomagolás mindnél környezetvarát, újra feldolgozható, és takarékosan alkalmazzák, s a vízminőség terhelése is nagyjából egyforma.
Más szóval a minőség szempontjából a márkás termékek gyártóinak agyonreklámozott mosószerei nem tudtak sokkal többet felmutatni, mint a kereskedelmi cégek saját márkái.
Etikusabb a drága
Etikai téren azonban a márkás termékek gyártói sokkal jobban vizsgáztak: a gyártási folyamat környezetkímélő volta, és a társadalmi szerepvállalás terén nagy előnnyel bírnak a kereskedelmi láncokkal szemben, amelyek ezeket még mindig ignorálják.
A tíz vizsgált mosószer közül hét ért el jó összeredményt, és mind a tíz nagyjából hasonló mértékben távolította el a piszkot. Egy kis baj volt szinte mindegyiknél a folteltávolításban, mivel az - a reklám ellenére - csak az Ariel mosópornál működött 40 foknál, a többi szernél csak 60 Celsius-fokos mosásnál fejtette ki áldásos hatását.
Ami viszont a textíliák védelmét illeti, egyik termék sem kapott közepesnél jobb minősítést: a legtöbb holmi már alig 20 mosás után is bolyhossá és fakóvá válik, ezért a Konsument a színes és a sötét ruhaneműk mosásához továbbra is olyan mosószert ajánl, amelyet külön erre a célra fejlesztettek ki.