Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az Aldié lehet 260 Lidl-üzlet

2008.04.24. 07:29
Lapértesülések szerint kivonul a lengyel piacról a Lidl. A hazánkban is jelenlévő, német érdekeltségű csoport nem bírta a versenyt a konkurensekkel, négyzetméterenkénti árbevétele – az elhibázott, az olcsóság helyett a luxuscikkekre koncentráló marketing miatt – az országos átlag fele volt. A Lidl az Aldi vagy az Auchan kezébe kerülhet.

Nem bírta a versenyt a lengyel piacon a Magyarországon is aktív Lidl, ezért kivonul az országból - értesült a Rzeczpospolita című varsói lap. Információi szerint a tulajdonos, a német Schwarz-csoport túl lassúnak találta a hálózatnak és eredményének a fejlődését.

A Lidl, amely cáfolta a lap hírét, jelenleg 260 lengyel hipermarkettel rendelkezik, és 2007-es árbevétele 1,88 milliárd zloty volt, növekedési tempója legfőbb vetélytársainak a felét sem érte el. Ez az 550 millió eurós forgalom a csoport évi 50 milliárd eurós árbevételében jelentéktelen tétel. Ezért döntöttek a kivonulás mellett, mint ahogy korábban a norvég piacot is otthagyták.

Az üzletek minden szempontból gyengén teljesítettek. Négyzetméterenkénti éves forgalmuk csak 7500 zloty (2200 euró), miközben legfőbb vetélytársuk, a lengyel Bedronki esetében - amely több mint ezer üzlettel rendelkezik - ez a mutató 17 200 zloty, a legjobb hálózatok bevétele pedig eléri a 24 900 zlotyt évente. A kereskedők azt is hibájául róják fel, hogy alacsony árai helyett a luxuscikkeket helyezte reklámkampányának középpontjába.

Nem a Lidl lenne pedig az első nagy kiskereskedelmi lánc, amelyik lemond a közel 40 milliárdos lengyel piacról. Távozására már régóta számítanak, nagyjából két éve, amikor elkezdődtek a kivonulások. Az utóbbi két évben felszámolta lengyelországi hálózatát a holland Ahold, a német Plus, valamint a francia Geant és Leader Price.

Az újság úgy tudja, hogy a bolthálózatot mintegy 250 millió eurórért adná el a tulajdonos. A legesélyesebb jelölt a német Aldi, amely nemrégiben nyitotta meg első üzleteit Lengyelországban, valamint a francia Auchan, amelynek viszont már évtizedes múltja, valamint hipermarketjein kívül két további hálózata van az országban: az Elea szupermarketek és a közelmúltban indított A-Tak diszkontlánc.

Az elemzők szerint az Aldinak lenne sokkal nagyobb szüksége a Lidl üzleteire, mert többszöri halogatás után igen lassan fejlődik, így könnyen marginalizálódhat az éles verseny jellemezte piacon. Pedig a szektor kilátásai igencsak vonzóak, az Euromonitor International szerint a diszkontláncok forgalma Lengyelországban a következő négy évben 20 százalékkal, 17,1 milliárd zlotyra fog emelkedni.