Nem bírta a versenyt a lengyel piacon a Magyarországon is aktív Lidl, ezért kivonul az országból - értesült a Rzeczpospolita című varsói lap. Információi szerint a tulajdonos, a német Schwarz-csoport túl lassúnak találta a hálózatnak és eredményének a fejlődését.
A Lidl, amely cáfolta a lap hírét, jelenleg 260 lengyel hipermarkettel rendelkezik, és 2007-es árbevétele 1,88 milliárd zloty volt, növekedési tempója legfőbb vetélytársainak a felét sem érte el. Ez az 550 millió eurós forgalom a csoport évi 50 milliárd eurós árbevételében jelentéktelen tétel. Ezért döntöttek a kivonulás mellett, mint ahogy korábban a norvég piacot is otthagyták.
Az üzletek minden szempontból gyengén teljesítettek. Négyzetméterenkénti éves forgalmuk csak 7500 zloty (2200 euró), miközben legfőbb vetélytársuk, a lengyel Bedronki esetében - amely több mint ezer üzlettel rendelkezik - ez a mutató 17 200 zloty, a legjobb hálózatok bevétele pedig eléri a 24 900 zlotyt évente. A kereskedők azt is hibájául róják fel, hogy alacsony árai helyett a luxuscikkeket helyezte reklámkampányának középpontjába.
Nem a Lidl lenne pedig az első nagy kiskereskedelmi lánc, amelyik lemond a közel 40 milliárdos lengyel piacról. Távozására már régóta számítanak, nagyjából két éve, amikor elkezdődtek a kivonulások. Az utóbbi két évben felszámolta lengyelországi hálózatát a holland Ahold, a német Plus, valamint a francia Geant és Leader Price.
Az újság úgy tudja, hogy a bolthálózatot mintegy 250 millió eurórért adná el a tulajdonos. A legesélyesebb jelölt a német Aldi, amely nemrégiben nyitotta meg első üzleteit Lengyelországban, valamint a francia Auchan, amelynek viszont már évtizedes múltja, valamint hipermarketjein kívül két további hálózata van az országban: az Elea szupermarketek és a közelmúltban indított A-Tak diszkontlánc.
Az elemzők szerint az Aldinak lenne sokkal nagyobb szüksége a Lidl üzleteire, mert többszöri halogatás után igen lassan fejlődik, így könnyen marginalizálódhat az éles verseny jellemezte piacon. Pedig a szektor kilátásai igencsak vonzóak, az Euromonitor International szerint a diszkontláncok forgalma Lengyelországban a következő négy évben 20 százalékkal, 17,1 milliárd zlotyra fog emelkedni.