Nem vállal szexhirdetést a spamkirály

2002.07.02. 12:53
A kéretlen email hirdetések királya New Orleanstól keletre, az amerikai Louisiana állam egy eldugott kis városkájában lakik. Bár csak nyolc osztályt végzett, saját fejlesztésű szoftvere, illetve az ennek segítségével kiküldött több tízmillió email hirdetés révén a családjával együtt egy lakókocsiból egy öt hálószobás, medencés családi házba költözhetett. A 29 éves Ronnie Scelson egyelőre utazásokat, mobiltelefon-tartozékokat és gyógyfüveket reklámoz, de szexoldalak hirdetését csak akkor vállalná, ha azok szolidabbak lennének.
Az amerikai spamkirály Opt-In Marketing Services nevű cége bármely ügyfele részére garantálja, hogy legalább 80 millió emberhez eljuttatja a megbízó hirdetését - írta a ctnow.com. A kéretlen email hirdetések küldőire az emberek többsége úgy tekint, mint a leprásokra, mivel többnyire feleslegesen kell elolvasnia és kitörölnie az üzeneteket a levelesládájából.

A cégek egy része ennek ellenére rendszeresen próbálkozik email hirdetésekkel, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy a hirdetéseket viszonylag olcsón lehet egy jelentős számú tömeghez eljuttatni.

A nagy számok törvénye

Kretén
A szimpatikus spamkirály
Ronnie Scelson az egyik legmenőbb név a szakmában, aki napi ezer dolláros megbízás alatt a kisujját sem mozdítja meg. Leggyakrabban utazási ajánlatokkal szórja meg a gyanútlan internetezők millióit, és bár a felhasználók döntő többsége általában automatikusan a delete gomb után nyúl, hetente legalább 30-40 ezren vannak, akik az utazási irodák ajánlataira kattintanak. Egy klikk pedig újabb egy dollárt hoz a spamcsászár konyhájára, nem is beszélve a létrejött utazásokról, ami után további százalékot kap.

A mobiltelefon-tartozékok és gyógyhatású termékek hirdetése ennyire nem fizet jól, de Scelson így sem panaszkodik. Szexsite-ok hirdetését egyelőre nem vállalja, amíg a reklámok nyersességét nem tompítják.

Amerika, a lehetőségek hazája

Scelson mindössze nyolc osztályt végzett, és korábban egy lakókocsiban lakott, miközben különböző számítógép szereléssel foglalkozó üzletekben dolgozott. Az egyik boltban spammeléssel is foglalkoztak, és a fiatal férfi rövidesen egy szoftvert kezdett fejleszteni, amelynek segítségével könnyebben kikerülheti a levelezőprogramok szűrőit.

Az alkalmazás annyira jól sikerült, hogy Scelson saját céget alapított, és ezt követően kizárólag a levelesládák eltömítésének szentelte életét.

Spam-etika

Scelson szerint nagy különbség van az általa alkalmazott email marketing és a névtelen email hirdetések között, amelyeket ő is spamnek tart. A spamkirály néhány alapelvet dolgozott ki, amely szerinte legitimálhatja ezt a fajta hirdetési formát. Így például lehetőséget ad minden címzett számára, hogy leiratkozhasson a listáról. Ezt egyébként csak elenyésző számban teszik meg, a többség inkább csak törli a levelet.

Emellett inkább az ingyenes levelezőrendszerekre küldi a spameket, és a munkahelyi email-címeket igyekszik kiszűrni.

Kretén

A kéretlen email hirdetések ellen küzdő szervezeteket és magánszemélyeket azonban mindez nem igazán hatja meg: egy internetes fórumban lezajlott szócsatában Scelson "kritikusai" kreténnek, hazug csalónak és féregnek nevezték, míg ő cyber-náciknak nevezte az internetet ellepő email hirdetések ellen tiltakozókat.