További Világ cikkek
A cégek egy része ennek ellenére rendszeresen próbálkozik email hirdetésekkel, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy a hirdetéseket viszonylag olcsón lehet egy jelentős számú tömeghez eljuttatni.
A nagy számok törvénye
A szimpatikus spamkirály |
A mobiltelefon-tartozékok és gyógyhatású termékek hirdetése ennyire nem fizet jól, de Scelson így sem panaszkodik. Szexsite-ok hirdetését egyelőre nem vállalja, amíg a reklámok nyersességét nem tompítják.
Amerika, a lehetőségek hazája
Scelson mindössze nyolc osztályt végzett, és korábban egy lakókocsiban lakott, miközben különböző számítógép szereléssel foglalkozó üzletekben dolgozott. Az egyik boltban spammeléssel is foglalkoztak, és a fiatal férfi rövidesen egy szoftvert kezdett fejleszteni, amelynek segítségével könnyebben kikerülheti a levelezőprogramok szűrőit.
Az alkalmazás annyira jól sikerült, hogy Scelson saját céget alapított, és ezt követően kizárólag a levelesládák eltömítésének szentelte életét.
Spam-etika
Scelson szerint nagy különbség van az általa alkalmazott email marketing és a névtelen email hirdetések között, amelyeket ő is spamnek tart. A spamkirály néhány alapelvet dolgozott ki, amely szerinte legitimálhatja ezt a fajta hirdetési formát. Így például lehetőséget ad minden címzett számára, hogy leiratkozhasson a listáról. Ezt egyébként csak elenyésző számban teszik meg, a többség inkább csak törli a levelet.
Emellett inkább az ingyenes levelezőrendszerekre küldi a spameket, és a munkahelyi email-címeket igyekszik kiszűrni.
Kretén
A kéretlen email hirdetések ellen küzdő szervezeteket és magánszemélyeket azonban mindez nem igazán hatja meg: egy internetes fórumban lezajlott szócsatában Scelson "kritikusai" kreténnek, hazug csalónak és féregnek nevezték, míg ő cyber-náciknak nevezte az internetet ellepő email hirdetések ellen tiltakozókat.