Homokot a sivatagba, teát-kávét Indiába

2001.11.22. 15:38
Nagy az önbizalma a Coca-Colának ugyanis instant teákkal és kávékkal akar betörni az indiai piacra. Az országban legendásan sokat fogyasztanak e két italból, míg üdítőből keveset.
A világ második legnagyobb országában az évente felhörpintett nem alkoholos italmennyiség 70 százaléka kávé vagy tea, miközben az üdítők mindössze 2 százalékot tesznek ki.

Szomjoltó porok

Jövő év végén vagy 2003 elején lép be az amerikai világcég India porital-piacára - írták meg az ország gazdasági lapjai. "A kávépiac nagy és az összes italgyártó szívesen részesedne belőle" - nyilatkozta Sanjiv Gupta, a Coca-Cola indiai cégének alelnöke.

Vízben is utaznak

A Financial Express című napilap szerint az amerikaiak zacskós por alakban vagy automatákon keresztül árusítanák italaikat. A Coca-Cola helyi leánycégének 26 gyára van az országban. A jól ismert üdítőitalokon kívül az ásványvíziparban is vannak érdekeltségei, itt a piac 12 százalékát birtokolja.

Az utóbbi időszakban a vállalat rámozdult a nem buborékos üdítők szektorára itt, méghozzá úgy, hogy felvásárolt több céget.