Az Újpesti vasúti híd lezárása valamiért annyira szíven ütötte a BKV vezetését, hogy a cég rendszeres hajójáratot indított az átjáró nélkül maradt bicikliseknek és gyalogosoknak. A hídpótló alig több mint egy hónapja szeli a habokat, de már egy járatritkításon is átment, mert senki nem tud róla. A kerékagy-brigádnak sem volt könnyű rábukkanni, de aztán mégis megtalálta a jobb napokon rendezvényeknek otthont adó, bérbeadott BKV-hajót, és átkelt Pestről Budára.
A Prestige Towers melletti motorcsónak-kikötő (Meder utca) és a Római part (Hableány) között ingázó járat biztosan nem fogja üzletileg helyrerakni a közlekedési vállalatot: tömegigény nincs. A bringás kitüntetve érezheti magát, hogy egy jelentősebb méretű folyami hajó csak és kizárólag miatta vág neki az átkelésnek, és még fizetnie is alig kell érte. A felfele 15, lefele 8-10 perces hajókázásért összesen 200 forint a viteldíj, de a járat akkor is elindul, ha nincs egyetlen utasa sem. A másfél hónapos működés alatt a napi csúcs összesen 60 fő volt.
A nyilvánvaló ráfizetés lehet az oka, hogy a kezdetben 40 perces fordulókat 80 percesekre ritkították. Így viszont a járat értelme veszik el, mert aki nem ismeri a pontos menetrendet, annak – rossz esetben – akár két órájába is telhet, amíg az egyik partról átér a másikra. 30-40 perc alatt az Árpád-hídon át kényelmes tempóban biciklivel meg lehet kerülni a vasúti híd két vége közötti Duna-szakaszt.
Aki tehát biztosra akar menni, jegyezze meg a menetrendet, szeptember közepéig bármikor hasznát veheti: Pestről reggel 7-kor indul az első hajó, Budáról 7.20-kor, este 9 után pedig a járat nem közlekedik.
Rovataink a Facebookon