Gyakorlatilag semennyi. Ez nemcsak a baleseteiről hírhedt Andrássy úton probléma, hanem például San Franciscóban is.
A kaliforniai közlekedésbiztonságiak nemrég találták ki, hogy a kerékpárutak használóit egy plusz jelzéssel figyelmeztetik a parkóló autók ajtói miatt rájuk leselkedő veszélyre. A San Francisco Municipal Transportation Agency most teszteli, hogy egy oldalra fektetett T felfestésével meg lehet-e előzni az ütközéseket. A T szára a parkoló autók felől addig nyúlik be a bicikliútra, ameddig a nyitott kocsiajtó is beérhet. A jelzés alapján a biciklis egyértelműen érzékelheti, hogy a kerékpárút melyik részén van nagyobb biztonságban.
A kísérlet azonban máris felvetett egy sor alapkérdést a veszélyes utakkal kapcsolatban. Mennyi hely van valójában egy parkoló autók mellé kijelölt kerékpárúton a biztonságos haladásra? Érdemes-e ilyen típusú kerékpárutakat kijelölni?
Az sf.streetsblog.org által készített animáció elég meggyőzően bizonyítja, hogy a kérdések megfontolásra érdemesek.
Rovataink a Facebookon