Egyetlen év alatt 400 százalékkal nőttek a regensburgi PG Gmbh. bevételei, miután piacra dobta a BlackTrail nevű termékét. A limitált szériás, csúcstechnológiás kerékpárral a német cég betört az amerikai piacra, és Németország legnagyobb kereskedői is bevették kínálatukba a PG-bicikliket.
A cégre akkor irányult rá a figyelem, amikor tavaly bemutatták a 100 kilométeres per órás sebességre képes BlackTrail e-bike-ot.
A szénszálas váz miatt ultrakönnyű kerékpárra erős motort szereltek. Az e-bike így a maga kategóriájának egyik legkönnyebb konstrukciója lett, összsúlya alig több mint a 20 kiló. A pedálos rásegítő motor teljesítménye viszont messze meghaladja a kategóriában megszokott átlagot, 1-2,5 helyett 7 kilowatt támogatja a kerékpáros lábizmait.
A Fuel dizájnújság szerint súly/teljesítmény arány alapján a PG BlackTrail a világ legmenőbb sportkocsijait is veri.
A lap úgy számolt, hogy 350 W/kg-os arányszám jön ki a kerékpár esetében, a Lamborghini Reventon viszont csak 290 W/kg-ot tud. (A számítás gyengéje, hogy az autókhoz hasonlóan a biciklinél is utas súlyának hozzáadása nélkül kalkuláltak, pedig egy kerékpár valódi teljesítményét ez nyilván sokkal jobban befolyásolja, mint egy kocsiét.)
A Christian Zanzotti formatervei alapján készült kerékpárból állítólag csak 667 darabot gyárt a német vállalkozás, amely jó magasan szabta meg az exkluzivitás árát, 60 ezer eurót, azaz közel 20 millió forintot kérnek egy példány.
Rovataink a Facebookon