Rövid, de döbbenetes statisztikát állított össze egy győri kerékpáros: a gázolásos balesetek több mint 90 százaléka a város utóbbi években épített kerékpárútjainak átvezetéseiben történt, pedig a bringautakat elvileg éppen a biztonságosabb közlekedés érdekében építették. Az összesítés hosszú vitát indított a kisalföld.hu-n.
A saját bringás blogot üzemeltető Mohl József a helyi újság alapján igazolta azt, amit a győri közlekedési szakemberek elfelejtettek kiolvasni a baleseti hírekből: a biztonságosabb közlekedés jelszavával megépített, rengeteg pénzt felemésztő városi kerékpárutak sokkal több veszélyt okoznak, mint a hagyományos módon, autók és kerékpárosok által megosztott útpályák.
A Bringával a városban blog statisztikája szerint 2010 tavasza óta 12 kerékpáros gázolás történt Győrben, és közülük 11 dokumentáltan a kerékpárutak átvezetésénél következett be. Ebből következik, hogy csupán egyetlen egy esetben fordult elő, hogy a kerékpárossal nem az átvezetésen ütközött az autó. A számok persze nem tartalmazzák az összes kerékpáros balesetet, inkább az arányszámokra érdemes figyelni.
Mohl szerint hiába hasítottak ki a járdákból egyre több, vöröses kockával kirakott kerékpárutat, a közlekedésbiztonság egyre csökkent, mert a kerékpárosok figyelmetlenné válnak, és elkényelmesednek a közlekedésben. „Véleményem szerint pontosan azért esett meg elvétve kerékpárosokkal baleset a Baross hídon vagy a Kettős hídon, mert az autósok és biciklisek is azonos útfelületen közlekednek az út szélén elhelyezett kerékpársávokon, s így nem csupán jól látják a másikat, de hatványozottan figyelnek is egymásra.”
Rovataink a Facebookon