BuBi: a bankkártyás fizetéssel is gond van
A bankkártyás fizetéshez kötődő szoftverhibák miatt csúszik a BuBi átadása – írja a Népszabadság. A BKK egy hetet adott a T-Systems Magyarországnak „a kártyás fizetési funkciók véglegesítésére”. A közlekedési központ a lapnak azt írta, hogy a cég múlt heti vállalása szerint e hét elejére befejeződik minden szoftveres tesztelés, és döntés születhet az éles üzem elindításának pontos napjáról.
A napilap emlékeztet rá, hogy egy tesztelő nyáron azt állította, hogy a dokkoló állomások bankkártyatermináljai nem biztonságosak. Mint internetes posztjában írta, „az Ethernet-vonal könnyedén hozzáférhető. Pontosan látható a bankkártyaolvasó egység gyártója, így bárki szabadon vásárolhat egy ugyanilyet magának, és ha már jól kivesézte az összes gyenge pontját, igen nagy hatékonysággal tud a rendszerbe behatolni, amit a mit sem sejtő felhasználók csak akkor fognak észrevenni, amikor elkezdik megcsapolni a bankkártyákat”.
A T-Systems akkor közleményben tagadta, hogy valóban baj lenne a dokkolóállomásokba telepített bankkártyás terminálok biztonságával, mint mondták, „a VeriFone Artema Modular terminálok közel tíz éve vannak forgalomban, és világszerte több mint százezer darabot adtak el belőlük. Ugyanakkor a terminálok biztonsági rendszerét nyár óta nem sikerült kijavítani.
A BKK a Népszabadsággal azt közölte, hogy minden szerződéses eszközével élve igyekeznek a T-Systems által vezetett konzorciumot a teljesítésre ösztönözni. Miután már elérték a kötbérplafont, csak a végső szankcionálási lehetőség maradt: a szerződés felmondása, de a „mindenki számára megnyugtató megoldás ugyanakkor nem ez lenne".
Ahogy azt tegnap megírtuk, a BKK lehívta a Bubi kivitelezője, a Közbringa Kft. (a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. alkotta konzorcium) 94,3 millió forintos előleg-visszafizetési bankgaranciáját, valamint a 45 millió forintos teljesítési bankgaranciát, az indok szerint ugyanis a cég nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit.
Ráadásul a bubis bringák kerekeivel is gond van, a legtöbb tesztelő szerint a tömör gumi miatt nehéz hajtani a bringákat. A Kerékpárosklub azt ajánlotta, hogy cseréljék le ezeket felfújhatóra, amivel a bicaj is könnyebb lenne, kb. 2 kilóval. Vitézy Dávid szerint ki fogják cserélni a kerekeket, de nem felfújhatóra, hanem egy sokkal könnyebben hajtható új típusú tömör gumira, amit még tesztelnek.
Rovataink a Facebookon