Minden norvég nagyváros kap egy bringasztrádát
London után Norvégiában is felmerült az, hogy nagy kapacitású bringasztrádákat kéne építeni. Sőt, a kezdeményezés már az ország új, hétfőn ismertetett közlekedésfejlesztési tervébe is bekerült - írja az MTI.
A terv alapján nyolcmilliárd koronás (262 milliárd forintos) beruházással 10 gyorsforgalmi bicikliút épülne a 9 legnagyobb városban, a fővárosban, Oslóban kettő, a többiben egy-egy. Az expressz bicikliutakon 30-40 kilométeres sebességgel lehetne haladni.
A közlekedésfejlesztési terv célja, hogy a kilenc legnagyobb norvég városban 10-20 százalékra emelkedjen azoknak a közlekedési eszközöknek az aránya, amelyek nem bocsátanak ki szennyezőanyagot. E célkitűzéshez jelenleg egyedül Kristiansand áll közel, itt a napi utazások 8 százalékát adják biciklisták - mondjuk ez az amúgy nem túl biciklisbarát időjárással bíró Norvégia legdélebbi városa.
A közlekedésfejlesztési terv azt is tartalmazza, hogy 2030-ig felére kell csökkenteni az üvegházhatást okozó szennyezőanyagok kibocsátást a közlekedésben. Ezen a téren Norvégia eleve nem áll rosszul, a világon már most is ott a legmagasabb a környezetet egyáltalán nem szennyező járművek aránya. Tavaly csaknem 26 ezer zéró kibocsátású - kilenc hidrogénesen kívül csupa elektromos - autót adtak el az országban, ami a 2015-ben üzembe helyezett új személygépkocsik 17,1 százaléka.
Még több bringás hírért kövesd a Kerékagyat a Facebookon!
Rovataink a Facebookon