A légiforgalmat ellehetetlenítő, megsérült Boeinget tizenöt órával a baleset után egy légzsák segítségével szállították el a kifutópályáról, így szabaddá vált az út a segélyszállítmányokat szállító repülők előtt.
Tehenet gázolt
Szumátra szigetének északnyugati részén a legkritikusabb a helyzet, ahol a december 26-i katasztrófa több mint nyolcvanezer áldozatot szedett, egymillióan váltak hajléktalanná, ezért a víz, élelem és gyógyszer eljuttatása létfontosságú a humanitárius katasztrófa megelőzéséhez.
Az indonéz fővárosból, Jakartából érkező Boeing 737-es baloldali futóműve leszállás közben leszakadt, az oldalára dőlt gép végigkarcolta a betont, és elgázolt egy tehenet.
A túlzsúfolt, egyszerre a civil és katonai gépeket is kiszolgálni kénytelen repülőtéren tizenöt órán keresztül csak helikopterek tudtak közlekedni.
"Ennél rosszabbat el sem tudtam volna képzelni" - jelentette ki az eset kapcsán a térségben tartózkodó, a segélyek szállításában főszerepet játszó Abe Lincoln anyahajó egyik kapitánya a Reutersnek.
Háromezren négy vécére
Bár az amerikai tengerészet szerint a repülőtéren már elég szállítmány van, amit a reptér kinyitásáig el tudnak szállítani, segélyszervezetek szerint továbbra is komoly veszélyt jelent a fertőzésveszély.
"A [Banda Aceh-i] táborokban háromezer embert szállásoltunk el, rájuk mindössze négy darab vécé jut. Normális esetben 20 ember használ egyet. Ha a körülmények nem változnak meg nagyon gyorsan, válságosra fordul a helyzet" - jelentette ki a BBC-nek a CARE segélyszervezet helyszíni vezetője, Titon Mitra.
Az ENSZ továbbra is attól tart, a halálos áldozatok a jelenleg már 150 ezret is meghaladó száma "exponenciálisan" nőni fog. A Szumátrán működő mentőalakulatok számos elzárt helyre még el sem jutottak, a szökőár ugyanis hidakat söpört és utakat mosott el, megközelíthetetlenné téve több települést.