Béla
4 °C
15 °C

Sarkozy: A média globálisan baloldali

2007.12.13. 21:11
A francia médiában legtöbbet szereplő Nicolas Sarkozy szerint a sajtó ellengségként tekint rá. Szerinte ez akkor is így van, ha a média nagy része több legjobb barátja kezében van.

Nicolas Sarkozy francia államfő szerint a média "globálisan baloldali", és inkább örülni kellene, hogy "gyáriparosok a sajtóba fektetnek be, s így az nem az angolszász nyugdíjalapokhoz tartozik".

Ezt a Le Nouvel Observateur című baloldali hetilapban csütörtökön megjelent interjújában arra a kérdésre jelentette ki a francia elnök, hogy mit szól ahhoz a vádhoz, hogy médiatulajdonos barátain keresztül közvetlenül beavatkozik a médiába.

Sarkozy az Elysée palota előtt decemberben (AFP)

Sarkozy szerint ez a kijelentés "a francia kétszínűség csúcsa". "A média globálisan baloldali, nem szocialista, nem pártos, hanem kulturálisan baloldali. Ez senkit nem zavar" - tette hozzá.

Az államfő szerint Franciaországban a sajtószabadság a baloldal támogatását jelenti. "Amikor engem támogat valaki, akkor az viszont már a média elfoglalása. A sajtó globálisan ellenezte a jelöltségemet. Jogában áll. De azt mondani, hogy segített nekem, hát az már tényleg nevetséges!" - hangsúlyozta Sarkozy.

Arnaud Lagardere, a legnagyobb európai sajtóbirodalom, így több francia lap és rádió tulajdonosa, köztudottan Nicolas Sarkozy államfő egyik legjobb barátja.

Aludjanak nyugodtan, SVP!

Bernard Arnault, Sarkozy második házasságának tanúja a közelmúltban vásárolta fel a legjelentősebb francia gazdasági napilapot, a Les Échos-t, míg Martin Bouygues, ugyancsak az elnök egyik legjobb barátja a legnagyobb francia kereskedelmi televíziót, a TF1-et mondhatja magáénak.

"Ha én vagyok a sajtó függetlenségére nézve az egyetlen kockázat, akkor nyugodtan alhatnak" - ironizált az interjúban Sarkozy.

Alain Girard, az SNJ, a legjelentősebb francia újságíró szakszervezet főtitkára szerint nem az elnök barátaival van gond, hanem azzal, hogy olyan gyáriparosokról van szó, akik részben állami támogatásokból élnek, miközben médiatulajdonosok.

A francia audiovizuális intézet (INA) kimutatása szerint megválasztása óta az államfő az országos csatornák híradóiban a legtöbbet szereplő közéleti személyiség.

Ellenzéki képviselők szeptemberben a médiahatóságtól (CSA) kérték, hogy a köztársasági elnök megszólalásait is vegye figyelembe a politikusok médiaszerepléseiről szóló felméréseiben, de ezt egy államtanácsi határozatra hivatkozva a CSA elutasította.