Karambol eltusolásával vádolják az orosz rendőröket
További Külföld cikkek
- Vádat emeltek a magdeburgi támadás elkövetője ellen
- Irán mostanra már teljesen letérdelt a nyugati szankciók miatt
- Halálos balesetet okozott Ausztriában egy magyar autós
- Egy kisteherautó sofőrje behajtott egy texasi plázába, öt embert elütött
- Egy évre betiltják a TikTokot Albániában egy iskolai gyilkosság miatt
A héten lett botrány abból, hogy az orosz rendőrök civilek autóit használtak fel kordonként egy ámokfutó elfogásához, de csütörtökön már érkezett is az újabb botrány. Hajnalban egy különleges őrezred egyik, jogosítvány nélkül vezető tagja tört össze Moszkvában három parkoló gépkocsit, de a csütörtöki lapok bőven tárgyalják a Lukoil olajkonszern alelnökének két ember halálát okozó balesetét is.
A Lukoil Mercedese néhány napja el akarta kerülni a dugót, ezért kivágott a Moszkva soksávos főútvonalain a megkülönböztető jelzést használó, illetve különleges rendszámú kocsiknak fenntartott tartaléksávba. A hirtelen manőverrel azonban a szembejövő sávban összeütközött egy kocsival, amelynek két utasa életét vesztette.
A rendőrök azonnal készen álltak az értékeléssel, miszerint a hibás a szembejövő autó vezetője volt. A szemtanúk azonban előbb az interneten adtak hangot felháborodásuknak, majd a sajtó is felkapta a témát. A hatóságok állítólag közölték az áldozatok családjának ügyvédjével, hogy az ügyet titkosították, és ha megsérti a titoktartást, eltiltják szakmájától.
Ezután a rendőrség előbb azt állította, hogy a legalább 14-15 közeli kamera ellenére nincs video. Aztán azt mondták, hogy ugyan volt, de ellopták, majd mégis bemutatott egy felvételt, amelyen azonban az ütközést éppen kitakarja egy reklámtábla.
Nemrég valóban kiderült, hogy a térfigyelő kamaráknak csak kis része működik, így tett szert jogtalan bevételre a tendernyertes üzemeltető. Az 1992 óta működő START közlekedésirányítási rendszer kameráinak felvételeit viszont nem rögzítik, mert fő céljuk a dugók észlelése.
Végül Dmitrij Medvegyev államfő az autóklub és külön számos neves kulturális személyiség hozzá írt levele nyomán személyes ellenőrzése alá vonta a baleset kivizsgálását.
Egyenesen forradalmi jelzések is elhangzottak már: Vlagyimir Fjodorov, a moszkvai közlekedésrendészet volt vezetője azt javasolta csütörtökön, hogy az emberemlékezet óta a nagyfőnökök autóinak fenntartott tartaléksávot, azelőtt Brezsnyev-sávot szüntessék meg.
A Komszomolszkaja Pravda című lap azt írta, érthető, hogy nincs bizalom az igazságszolgáltatási rendszer iránt, hiszen eddig még mindig ártatlannak bizonyultak a különleges jelzéseket, rendszámokat viselő vagy legalábbis különleges rokonokkal rendelkező autósok.