Bekapcsolva maradt tempomat miatt zuhant le a San Franciscó-i gép
Állandó sebességet tartó üzemmódba volt kapcsolva az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság Boeing 777-es gépe, amely szombaton szerencsétlenül járt San Franciscóban, és a pilóták csak későn - alig 60 méteres magasságban - vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak.
Mielőtt a leszállópályához ért a gép, a hátsó vége nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A nyitottá vált utastérből két légi kísérő kiesett, és a leszállópálya szélére zuhant. A légi kísérők túlélték a balesetet. A katasztrófa végső okaként nem jelöltek meg semmilyen tényezőt egyelőre, de az eddigi ismeretek szerint a nyomozás a pilóták hibájára koncentrál.
A pilóták másfél másodperccel a földet érés előtt megpróbálták felgyorsítani a gépet, hogy újra a levegőbe emelkedjen, de már túl késő volt. Az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság gépe földet éréskor gyulladt ki, egy része teljesen kiégett, a farokrész leszakadt. A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. A balesetben ketten vesztették életüket: egy 16 és egy 17 éves kínai lány. Egyiküket valószínűleg a kiérkező mentőautó gázolta el. A sérültek közül még öten válságos állapotban voltak kedden.
Számos körülmény tisztázatlan még, például nem zárható ki teljesen, hogy a pilóták esetleg kábítószert vagy alkoholt fogyasztottak, mert a baleset utáni drog- és alkoholteszt csak az amerikai légitársaságok pilótáira nézve kötelező. Már korábban ismertté vált, hogy noha a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, a Boeing-777-esen csupán 43-at, ami azt jelenti, hogy csak félig végzett a típus megismerésével. A másodpilóta, aki egyúttal az első pilóta oktatója volt, több mint 12 ezer órát repült már, de most először volt oktató, és a két pilóta most először alkotott párost.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.