Imádta a száguldást a spanyol masiniszta
További Külföld cikkek
-
Nagyot bukott a Trump-birodalom 2024-ben
- Az ausztrál kormány egy időre megtiltja a külföldieknek a lakásvásárlást
- Amerikai nehézbombákkal gazdagodott Izrael
- Nemzetbiztonsági rémálomra figyelmeztetnek Elon Musk ügynöksége miatt
- Szamarakat festettek át zebrára egy kínai állatkertben, hogy odacsalogassák a látogatókat
„Kisiklottam. Mit csináljak, mit kéne csinálnom? Elbasztam, meg akarok halni" – mondta az El Mundo spanyol lapra hivatkozó Daily Mail szerint a vonat fekete doboza alapján a mozdonyvezető a spanyolországi vonatbaleset után közvetlenül a forgalomirányításnak.
A kedden a rendőrség legújabb adatai szerint a korábban közölt 80-nál kevesebb, 78 ember halálát okozó tragédia elsődleges oka valószínűleg gyorshajtás volt. A kanyarban a megengedett 80 kilométeres sebesség helyett óránként 180-nak haladt a sínekről végül lesodródó szuperexpressz.
A rendőrség arra vár, hogy kikérdezhesse a szintén kórházban ápolt mozdonyvezetőt, aki ellen eljárás indult, hivatalosan is gyanúsított az ügyben.
![2013-07-25T132717Z 324366158 GM1E97P1NC701 RTRMADP 3 SPAIN-TRAIN](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/456/4568/45687/4568766_ae5d6bba5889e22c103ee5badeb58709_wm.jpg)
Az El País spanyol lap azt írta, hogy Francisco José Garzón Amo túl későn fékezett, de az ügyben a nyomozók a fékrendszer esetleges hibáját is vizsgálják. A vonalat automatikus sebességellenőrző rendszerrel látták el, de ezen a szakaszon egy másik rendszert telepítettek, amely nem teljesen automatizált, vagyis jobban függ az emberi tényezőtől. Az El País szerint a fedélzeti monitoron kigyulladt a sebességtúllépésre figyelmeztető vészjelzés, de a mozdonyvezető a fékezés ellenére már nem tudta elkerülni a balesetet.
Az 52 éves férfi 30 éve dolgozik a spanyol államvasutaknál (Renfe), 2000 óta mozdonyvezetőként. „Olyan gyorsan megyek, hogy kikapcsolnak a radarok", dicsekedett korábban Facebook-oldalán. Az ABC.es nyilvánosságra hozta a masiniszta mára már törölt Facebook-oldalát, amelyen a Francisco José Garzón Amo által feltöltött fényképen látható, hogy a vonat sebességmérője több mint 200-at mutat. A veszélyes mutatvány tavaly márciusban volt.
![maquinista-dos--644x500](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/456/4568/45681/4568150_2017ec280ba31d2a1221320f4cb205ff_wm.jpg)
A Facebook-oldalon egy párbeszéd is olvasható volt, amely a masiniszta és ismerőse között folyt le a száguldás pillanatában: „Ennél gyorsabban már nem tudok menni!" „.... meg, ez tényleg 200!" „Kiakadt a radar, hehehe!" – írták egymásnak. A mutatvány akkor baleset nélkül zárult, kedden azonban Garzón Amo vonata az ország történetének legsúlyosabb balesetét szenvedte el.
A balesetnek 78 áldozata volt, 95 sérült még mindig kórházban van, 32 ember állapota súlyos. János Károly spanyol király is meglátogatta a sérülteket. 72 áldozatot már azonosítottak, egyikük a budapesti Cervantes Intézet munkatársa volt.
Péntek reggelre a balesetben érintett egyik vonalon helyreállt a vasúti közlekedés, az egyik nagysebességű vonal azonban továbbra is zárva marad.