Több száz repülőjáratot törölt a Lufthansa
További Külföld cikkek
- Magyarország „oroszbarát” – mondta a lengyel külügyminiszter-helyettes
- Több mint száz halálos áldozata van a hatalmas károkat okozó El Nino esőzéseknek
- Egyetlen nap alatt 220 civilt öltek meg a katonák Burkina Fasóban
- Ukrajnában kinyílt Pandora szelencéje, bizonyos egységek „egyszerűen elb*szták”
- Bevethetik a Nemzeti Gárdát, egyre súlyosabb a helyzet Amerikában
Június 5-én Európa-szerte több tízezer utas rekedt a reptereken. Múlt szombaton több mint száz járatot töröltek csak az Egyesült Királyság felé. A német légitársaság zászlóshajója, a Lufthansa is mintegy kilencszáz belföldi és európai rövid távú júliusi járatot törölt, köztük a névadó és az Eurowings olcsó járatait, ezért az egyre sokasodó járattörlések miatt joggal állíthatjuk, hogy veszélybe kerültek a családi nyaralások. A törölt járatok, amelyek péntekenként, szombatonként és vasárnaponként közlekedtek volna, a légitársaság hétvégi kapacitásának mintegy öt százalékát teszik ki.
Az egész légi közlekedési ágazat – különösen Európában – jelenleg szűk keresztmetszettel és munkaerőhiánnyal küzd. Ez vonatkozik a repülőterekre, a földi szolgáltatásokra, a légi forgalmi irányításra és a légitársaságokra is
– közölte a Lufthansa.
Nyögik a sok elbocsátást
Az európai légitársaságok sietnek az ülőhelyek és járatok számának növelésével, mivel a kereslet megugrott, miután a koronavírus alatti kétéves felfordulás után feloldották az utazási korlátozásokat a lelkes turisták és nyaralók előtt.
A Lufthansa 2022-re a 2019-es szint 75 százalékának megfelelő kapacitást tervezett bevezetni a korábbi hetven százalékról. A Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr a múlt hónapban azt mondta, hogy „mentálisan kipipálja a válságot” – utalva arra, hogy túl vannak a járvány okozta nehézségeken. Hiába oldották fel a korlátozásokat, hiszen a koronavírus alatt rengeteg munkaerőt elbocsátottak, és a munkaerőpiaci utórengések megingatják a légitársaság nyári terveit. A repülőterek, légitársaságok és földi kiszolgáló csoportok a válság idején leépítették a munkahelyeket, és most küzdenek az újbóli felvételért – írja a Bloomberg.
A frankfurti repülőteret üzemeltető Fraport AG is figyelmeztetett, hogy a munkaerőhiány jelentős késésekhez vezethet a Lufthansa németországi csomópontján.