A takarítónő mutatta meg a Wizz Air utasainak, hogy nem mennek sehová

2022.06.25. 13:27 Módosítva: 2022.06.25. 13:27
Több magyar is Párizsban rekedt, miután a WizzAir előbb a járat késéséről tájékoztatott, majd végül törölte is azt.

Hetek óta káosz uralkodik az európai reptereken, ahol a késés és a járattörlés már napi szinten okoz fejfájást az utazni vágyóknak. Legutóbb Londonban hagyta ott a WizzAir a magyar utasokat, akik így az angol fővárosban rostokoltak, most pedig újabb eset került nyilvánosságra. A légitársaság ezúttal Párizsban, az Orly reptéren okozott kellemetlen pillanatokat az éppen Budapestre készülő magyaroknak – mesélte a Blikknek egy érintett, aki egy orvosi konferenciáról tartott épp hazafelé.

Ugyan a WizzAir kezdetben óránként küldött értesítést, miszerint a péntek este nyolckor induló járat késni fog, végül törölték azt, egyéb tájékoztatást pedig nem adtak. 

Végül egy reptéri takarítónő vitt minket oda egy kisebb monitorhoz, amelyen franciául volt kiírva, hogy a járatunkat már törölték. Ez fél kilenc körül volt, de a WizzAir csak 22:07-kor küldött végül üzenetet arról, hogy törölve lett a gép

– mondta, ahogy azt is megjegyezte, ugyan az üzenetben közölték, hogyan lehet átfoglalni vagy töröltetni az utat, hogy 120 százalékos visszatérítést kapjanak, ám az applikációban ezt nem lehetett végrehajtani, mivel a becsekkolás már megtörtént. 

Mint azt a lapnak kifejtette, semmilyen tájékoztatást nem kaptak a reptéren, csak szélnek eresztették az embereket. Bár próbáltak helyet foglalni egy másik járatra, az addigra már betelt. Csak annak köszönhetően tudnak hazajutni, hogy hazatelefonálva az ismerőseik vásároltak nekik jegyeket egy, a Beauvais reptérről szombaton 16 órakor induló járatra. Abban pedig csak reménykedhetnek, hogy a mai nap folyamán végre hazajutnak. 

Nekünk az volt a szerencsénk tegnap este 23 óra körül, mikor már biztos volt, hogy nem jutunk haza, hogy annak az orvosi konferenciának a szervezői, ahol mi is voltunk, az eredeti szállodánkban még biztosítottak nekünk egy éjszakát. Mert haza már semmiképp nem jutottunk volna, akkor már csak Reykjavíkba ment gép az Orlyról

– emlékezett vissza.

Ahogy megjegyezte, 23 órakor szólt valaki az utasoknak, hogy menjenek a bőröndökért, majd kitessékelték őket a reptérről. Kiemelte, hogy nekik nagy szerencséjük volt a szállással, de akkor más helyzet állt volna elő, ha valakit úgy raknak ki, hogy se pénze, se internet a telefonján, és még tájékoztatást se kap. Mint hozzátette, még csak egy WizzAir-alkalmazott sem volt a reptéren, így nem tudtak kihez fordulni, holott a légitársaság által írt üzenetben ez szerepelt. Elmondása szerint a WizzAirnek már a járat indulása előtt órákkal tisztában kellett lennie azzal, hogy törölni fogják, mivel a Budapestről Párizsba tartó gép sem indult időben.

Az ügyben az Index kereste a Wizz Air sajtókapcsolati munkatársát, amint választ kapunk, frissítjük cikkünket.