Néhány hét alatt közel egymillió előfizetőt veszített a Netflix
Reed Hastings, a cég vezérigazgatója mondta azt, hogy a Stranger Things új évada fenomenális sikert aratott, és talán segített megállítani a Netflix-ügyfelek elvándorlását. A vállalat 2011 óta először jelentett előfizetői veszteséget áprilisban, a hírt több száz munkahely leépítése követte.
A riválisok (Apple TV, HBO Max, Amazon Prime, Disney+) komoly veszélyt jelentenek a vállalat dominanciájára, miközben az áremelések sem tetszenek a felhasználóknak. A kedden bejelentett előfizető-veszteség a cég történetének legnagyobbja volt. Az Egyesült Államokban és Kanadában regisztrálták a legtöbb lemondást a negyedévben, de Európában is sokan döntöttek úgy, nem kérnek többet a Netflixből.
A szolgáltató arra számít, hogy az év során még több előfizetőt veszít a kemény verseny, a fiókmegosztás kedvezőtlen hatása, a gyenge gazdaság, a több évtizedes infláció, az orosz–ukrán konfliktus és néhány elhúzódó koronavírus-zavar miatt. Ugyanakkor bízik benne, hogy később a folyamat megfordítható lesz.
A cég saját becslése szerint világszerte több mint 100 millió háztartás nem fizet a Netflixért. A cég részvényeinek értéke idén eddig több mint 60 százalékot esett, mivel a befektetők elkeseredtek a kilátások miatt, írja a BBC.