A Ryanair mindenért a repülőtereket hibáztatja
Neil Sorahan, a Ryanair pénzügyi igazgatója szerint a kormányokat és a repülőtereket kell felelősségre vonni a járattörlések miatt, amelyeket a személyzethiány okoz.
Az elmúlt hónapokban a repülőtereken tapasztalható személyzethiány jelentős fennakadásokhoz és járattörlésekhez vezetett.
A repülőterek közölték, hogy tavaly év vége óta toboroznak biztonsági személyzetet.
A Heathrow-tól Edinburghig a legtöbb brit repülőteret képviselő Airport Operators Association szóvivője elmondta:
Az utasok túlnyomó többsége az Egyesült Királyságban mostanra már zavartalanul vagy minimális fennakadással tud elutazni szabadságra.
A szóvivő hozzátette, hogy folyamatosan dolgoznak a fennmaradó üres álláshelyek betöltésén, beleértve a légitársaságok földi kiszolgálószemélyzetét is.
Sorahan – aki szerint a Ryanair fenomenális nyarat tudhat maga mögött, mivel a légitársaság 170 millió eurós nyereséget ért el a június végéig tartó három hónapban – a BBC Today című műsorában elmondta, hogy Európa-szerte a legnagyobb probléma, amellyel a vállalatnak szembe kellett néznie, a légi forgalmi irányítás zavara.
A repülőtereknek az volt az egyetlen feladatuk, hogy gondoskodjanak arról, hogy elegendő kezelő és biztonsági személyzet álljon rendelkezésre. A menetrenddel már hónapokkal előre tisztában voltak
– nyilatkozta Sorahan.
A világjárvány idején több ezer munkahelyet szüntettek meg a légi közlekedési ágazatban, később pedig nehézséget okozott az új alkalmazottak toborzása és képzése.
Az utóbbi időben sztrájkok is fenyegették az ágazatot, mivel az alkalmazottak fizetésemelést követeltek a megélhetési költségek emelkedése miatt.