Újabb hajó akadt el a Szuezi-csatornán
További Külföld cikkek
- Merényletet terveztek Ferenc pápa ellen, részleteket közölt az egyházfő
- Az egész világ Oroszországra figyel, érkezhet a megtorlás a moszkvai merényletre
- Uniós eljárás indul a TikTok ellen a romániai választásokba történő „beavatkozás” miatt
- Újra Waltonék lettek a leggazdagabb család a világon
- Az amerikai elnökválasztás megmutatta, hogy a hagyományos újságírásnak végleg befellegzett
Szerdán a 250 méter hosszú Affinity V tartályhajó Szaúd-Arábiába tartott, amikor zátonyra futott az egyiptomi csatorna keskeny déli szakaszának ugyanazon a pontján, ahol 2021 márciusában az Ever Given konténerszállító hajó egy hétre leállította a forgalmat. Az Ever Given testvére, az Ever Forward konténerszállító hajót pedig egy hónap után sikerült újraindítani.
A szingapúri zászló alatt közlekedő hajó helyzete olyan vészharangokat kongatott, amelyek miatt az Ever Given tulajdonosai tavaly több mint 200 millió dolláros kártérítést voltak kénytelenek fizetni a Szuezi-csatorna hatóságának.
At around 17:00 UTC today (2022-08-31), the Aframax tanker AFFINITY V (9645401) seemed to have lost control in the Suez Canal while heading southbound. She temporarily clogged up traffic and is now facing south again, but moving slowly by tugboat assistance. via @MarineTraffic pic.twitter.com/ECstNLPtbc
— TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) August 31, 2022
3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!
— John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022
She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.
Cause unclear. But I've narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB
Rutinosan húzták ki a hajót a csávából
Ezúttal azonban a vontatóhajóknak néhány óra alatt sikerült újra vízre bocsátaniuk a hajót, így a csatornán újraindulhatott a közlekedés. George Safwat, a Szuezi-csatorna hatósági szóvivője a Guardian szerint elmondta, hogy az Affinity helyi idő szerint szerdán este negyed nyolc körül futott zátonyra, és öt órával később sikerült újra vízre bocsátani.
A hajó kormányrendszerében volt probléma, ami a zátonyra futást okozta. Portugáliából indult, és a szaúd-arábiai Yanbu vörös-tengeri kikötőjébe tartott.
A világkereskedelem mintegy 12 százaléka halad át a csatornán, amely a leggyorsabb útvonal Ázsia és Európa között.
3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!
— John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022
She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.
Cause unclear. But I've narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB
A TankerTrackers hajómegfigyelő szolgálat szerint az Affinity V Aframax tartályhajó a jelek szerint dél felé haladva elvesztette az irányítást a Szuezi-csatornában. A hajó 252 méter hosszú és 45 méter széles, így kisebb, mint a 400 méter hosszú Ever Given, és körülbelül 110 ezer tonnás a regisztrált űrtartalma. Teljes kapacitásának csak 40 százalékát szállította, ami megkönnyíthette a felszínre hozását.
(Borítókép: Olajszállító tartályhajó, amely rövid időre megrekedt az egyiptomi Szuezi-csatornában 2022. szeptember 1-jén: Fotó: Szuezi-csatorna Hatóság / Handout / Reuters)