Az utcák nagy részéről kitiltanák az autókat London egyik kerületében
További Külföld cikkek
- Holttestet találtak egy repülőgép futóművében
- Több ember meghalt Aszad híveinek véres támadásában
- Ismét megrongálódott egy kábel a Balti-tengeren, akár szabotázs is lehetett
- A húszi lázadók rakétát lőttek ki Közép-Izraelre
- Orosz bloggerek szerint a légvédelmük lőhette le a Kazahsztánban lezuhant gépet
Egyedül a mozgássérültek és a mentőszolgálatok számíthatnak kivételre a metrómegállók nélküli Hackney kerületben. Az úgynevezett LTN-ek (Low Traffic Neighbourhood, avagy alacsony forgalmú környék) ellenzői szerint a lezárt utcákról egyszerűen a szomszédos utakra terelik át a forgalmat, ahol így dugók alakulhatnak ki.
A lépés szorgalmazói egy tanulmányra hivatkoznak, amely szerint az LTN-zónák csak minimális mértékben növelték a forgalmat a főutakon. A tanulmányt a Westminster Egyetem készítette egy klímavédelmi civil szervezet segítségével, utóbbi „átütő sikerként” könyvelte el az utcalezárást.
Az InfoRádió londoni tudósítója több LTN-ellenes tüntetőbe is belefutott a városban, ők arra panaszkodtak, hogy az önkormányzatok technikai és jogi trükkökkel figyelmen kívül hagyják a közlekedési korlátozásokról szóló konzultációk eredményét.
A Free Our Streets (Szabadítsátok fel az utcáinkat) kampányszervezet közben azt állítja, Hackney kerület úgy dönt az utcalezárásokról, hogy közben felmérések szerint a helyi lakosok több mint 60 százaléka ellenzi.
Budapest egy része is autómentessé válhat
A Fővárosi Önkormányzat megszüntetné az autóforgalmat a Városligetben. Karácsony Gergely főpolgármester tavaly nyáron arról írt a közösségi médiában, hogy szeretné minél hamarabb kiszorítani az autókat a város szívéből.
Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják az autóforgalom elől a Kós Károly sétányt és csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is – ezt Vitézy Dávid jelentette be még hónapokkel ezelőtt. Hozzátette, a város ikonikus helyszíne, a Hősök tere is teljesen autómentes lesz, mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt.
A helyiek az Autómentes Városliget nevű honlapon keresztül fogalmazhatják meg a közlekedésfejlesztési koncepcióhoz kapcsolódó meglátásaikat és igényeiket.
Miközben számtalan témában rendszeres viták alakulnak ki a kormány és a főváros között, vannak olyan célok, amikben teljes a konszenzus a legkülönbözőbb szakmai és politikai szereplők között. Ilyen a Városliget autómentesítése. Annak érdekében, hogy ez minél hamarabb meg tudjon valósulni, elvégezzük a szükséges módosításokat a szabályozásban. Bízunk benne, hogy a Városliget autómentesítése nem esik a kormányzati megszorítások áldozatául
– írta posztjában Karácsony Gergely.
(Borítókép: MIGUEL MEDINA / AFP)