Másfél milliárd forintos kárt okozott a Téglásnál kisiklott vonat
További Külföld cikkek
- Holttestet találtak egy repülőgép futóművében
- Több ember meghalt Aszad híveinek véres támadásában
- Ismét megrongálódott egy kábel a Balti-tengeren, akár szabotázs is lehetett
- A húszi lázadók rakétát lőttek ki Közép-Izraelre
- Orosz bloggerek szerint a légvédelmük lőhette le a Kazahsztánban lezuhant gépet
Mint írtuk, május 7-én, vasárnap délelőtt kisiklott egy tehervonat több kocsija Hajdúhadház és Újfehértó között. A balesetben senki sem sérült meg, azonban a kisiklott vonat óriási károkat okozott.
Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője a helyszínen elmondta, hogy egy Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító teherszerelvény 35 kocsijából kilenc siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt. Mindkét irányban járhatatlanná vált a vasúti pálya, és a felsővezeték-rendszer is jelentősen megrongálódott – mondta a szakember, megjegyezve, hogy a kár több száz milliós nagyságrendű is lehet.
Elkészült a felújítás
A MÁV közleménye szerint június 13-án, kedden 23 órakor visszaadták a vonatforgalomnak a balesetben érintett Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakasz bal vágányát is, amivel – több mint egy hónap után – lezárultak a felújítási munkálatok. Hozzátették, a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon a vonatok június 14-én, szerda hajnaltól már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek.
A károk mértéke azonban jóval meghaladta a pár száz milliót, ugyanis
A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható, amelybe beletartozik a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége is
– írták.
A szakemberek a mentésnél kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik. A felújításról elmondták, a kocsik beemelése és elvontatása napokig tartott egy nagy teljesítményű, 150 tonna teherbíró képességű vasúti daruval.
Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, akkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása. A síneket 240 betonalj felhasználásával csaknem 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezeték-rendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.
A balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre.
Összességében mintegy 5000 darab vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították. Két felsővezeték-szerelő járművel két munkáscsapat 1500 méteren a teljes felsővezeték-hálózatot kicserélte.