Egy férfi átélte minden elektromos autós rémálmát: átvette az irányítást a kocsi
További Külföld cikkek
- Ketten meghaltak a tradicionális ausztrál vitorlásversenyen
- Vásáry István professzor a Török Tudományos Akadémia Nagydíjában részesült
- Megtalálták a második feketedobozt: kiderülhet, hogy tényleg az orosz légvédelem lőtte-e le az azeri utasszállítót
- Az amerikaiak többsége már nem bízik a hagyományos hírforrásokban
- Elon Musk megépíti a saját csillagbázisát, amelynek már most 500 lakosa van
Az 53 éves Brian Morrison azt állítja, hogy vasárnap este 10 óra körül hazafelé tartott a munkahelyéről, amikor új, kínai gyártmányú, teljesen elektromos autója 30 mérföld per órás (48 kilométer per órás) sebességgel elkezdte vezetni magát – közölte a Daily Mail.
MIVEL NEM TUDTA HASZNÁLNI A FÉKET, A GLASGOW-I FÉRFI HÍVTA A RENDŐRSÉGET, AKIK ÚGY ÁLLÍTOTTÁK MEG A JÁRMŰVET, HOGY HAGYTÁK, HOGY AZ LASSAN BELEmenjen A FURGONJUKBA.
Az elektromos autókat egy sor biztonsági incidenssel hozták összefüggésbe. Aggodalomra adtak okot a lítium-ion akkumulátorok által okozott tüzek is.
„Észrevettem, hogy valami nincs rendben, amikor egy körforgalomhoz közeledtem, és lassítani akartam, de nem sikerült. Aztán hangos csikorgó hangot hallottam, ami úgy hangzott, mintha fékbetétek lennének. Mivel ez egy új autó volt, tudtam, hogy nem lehet velük probléma. Sikerült megkerülnöm a körforgalmat, körülbelül 30 mérföld per órás sebességgel haladva, majd hosszú út állt előttem, így feltételeztem, hogy meg fog állni anélkül, hogy gyorsítanék, de nem így történt” – mondta a férfi.
Mozgáskorlátozott vagyok, ezért ki sem tudtam volna ugrani – teljesen beszorultam a száguldó autóba
– tette hozzá.
Kijelentette, hogy a sebesség nem hangzik túl gyorsnak, de amikor nem tudja irányítani valaki az autóját, és teljesen beszorul, az félelmetes. Morrison először a feleségét hívta fel, hogy megkérje, jöjjön ki, és figyelmeztesse az előtte haladó autókat, hogy nem tud megállni.
Miután rájött, hogy hamarosan közlekedési lámpák és több körforgalom között kell navigálnia, elkezdett aggódni a gyalogosok miatt, így tárcsázta a rendőrséget. A rendőrség néhány rendőrt küldött a férfi irányába, valamint mérnököket kapcsoltak, de nekik sem volt fogalmuk, mit kell tenni egy ilyen helyzetben.
Végül a rendőrök körbevették, előtte és mögötte egy-egy rendőrautó haladt, valamint egy mellette, amelyből instruálni próbálták, mit tegyen. Tanácsoltak neki különböző lépéseket az autó leállítására, de egyik sem járt sikerrel, így végül az ütközés mellett döntöttek. Azt mondták a rendőrök Morrisonnak, hogy szándékosan hajtson bele a furgonjuk hátuljába, mielőtt egy lakott területre érnének.
Egy körforgalomhoz értem, ami lelassította az autót körülbelül 15 mérföld per órás sebességre, és a rendőrségi furgon a másik oldalon várt rám
– árulta el a részleteket a sofőr.
Miután nekihajtott a furgonnak, a rendőrök elkezdtek fékezni, majd egy rendőr be is ugrott az autójába, hogy megpróbálja leállítani, de hiába. Amikor sikerrel jártak, a rendőrök megpróbáltak elállni az útjából a furgonnal, ekkor azonban az elektromos autó újból mozgásba lendült.
Végül pár órával később kiért a szerelő, aki többoldalnyi hibát talált a járműben, de sikerült leállítania azt.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.