Meglepően kevés időt töltenek kommunikációval a dolgozók
További Külföld cikkek
- Letartóztattak egy boszniai minisztert, miután durva vádak érték őt
- Meghalt a szlovén Alpokban eltűnt magyar túrázó
- Amikor karácsonykor együtt fociztak a lövészárkok között az ellenséges katonák
- Friss kutatásban kérdezték a lengyeleket a Magyarországon menedéket kapó lengyel politikusról
- Az elsüllyedt orosz teherhajó tulajdonosa szerint terrortámadást hajthattak végre ellenük
A jelentés szerint a pénzügyi és biztosítási területen, az oktatásban, valamint a szállás- és vendéglátásban foglalkoztatottak több mint 55 százaléka a munkaidejének legalább felét tölti másokkal való kapcsolattartással. Ezzel szemben a bányászatban és a mezőgazdasági területen dolgozók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy munkaidejének csak kis részét, vagy egyáltalán nem tölti társadalmi interakciókkal.
A kommunikáció lehet belső, vállalaton vagy szervezeten belüli.
Az Európai Unióban a 15–74 éves foglalkoztatottak 33,6 százaléka számolt be arról, hogy munkaidejének legalább felét fordítja belső kommunikációra. A megkérdezettek 29,5 százaléka tölti el a munkaidő legalább felét külső kommunikációval – ismertette a 2022-es adatait az Eurostat.
A nők nagyobb arányban kommunikálnak a munkahelyen
Megállapították, hogy a foglalkoztatott nők általánosságban nagyobb arányban fordították munkaidejük legalább felét kommunikációra, mint a férfiak. A legjelentősebb különbség a férfiak és nők között a 15–29 éves korcsoportban volt megfigyelhető, különösen a külső kommunikációban, ahol a nők 39,6 százaléka, míg a férfiak 24,2 százaléka jelezte, hogy munkaidejének felét külső kommunikációra fordítja.
A férfiak szinte minden korcsoportban – a 60–74 évesek kivételével – lényegesen nagyobb arányban használták a belső kommunikációt a külső kommunikációhoz képest.
A 15–29 éves korcsoportban a foglalkoztatott férfiak 34,6 százaléka fordította munkaidejének legalább felét belső kommunikációra, míg 24,2 százalékuk arról számolt be, hogy munkaidejének legalább 50 százalékát külső kommunikációra fordította.
A 30–44 éves korcsoportban ezek az arányok 35,3 és 25,7 százalékban oszlottak meg. A 45–59 éves korcsoportban a dolgozók 32 százaléka vállalaton belüli kommunikációt használt, a 24,5 százaléka pedig külső kommunikációt – derült ki az unió statisztikai hivatalának jelentéséből.