Több mint 10 millióan maradtak internet és telefon nélkül Ausztráliában

2023.11.08. 08:23
Megmagyarázhatatlan üzemzavarok sújtották Ausztrália egyik legnagyobb távközlési vállalatát, így az országban több mint 10 millióan maradtak telefon- és internetkapcsolat nélkül szerdán.

Optus telefonszolgáltató közölte, hogy igyekszik felkutatni és kijavítani a hibákat, amelyek kiiktatták az elektronikus fizetési rendszereket és megzavarták a segélyszolgálatok telefonvonalait.

Az ausztrál kormány közölte, hogy a mobil- és vezetékes telefonok, valamint a szélessávú internet is érintett volt.

„Semmi jel nem utal arra”, hogy a szolgálatatáskiesés hackertámadás vagy kibertámadás eredménye lett volna – mondta Kelly Bayer Rosmarin, a vállalat vezérigazgatója az ABC nemzeti műsorszolgáltatónak.

A vasúti közlekedésben kaotikus helyzet alakult ki

Csapatunk továbbra is minden lehetőséget megvizsgál. Számos hipotézisünk volt, és ezek mindegyike, amelyeket teszteltünk, és amelyekhez új intézkedéseket hajtottunk végre, nem oldotta meg az alapvető problémát ” –  magyarázta Bayer Rosmarin.

Melbourne városában a csúcsforgalom kaotikus volt, miután egy „kommunikációs hiba“ megzavarta a vasúti közlekedést – közölte a Metro Trains Melbourne vasúttársaság. 

Csapataink azon dolgoznak, hogy a lehető leghamarabb helyreállítsák a szolgáltatásokat“ – mondta az Optus szóvivője, hozzátéve, hogy az Optus őszintén elnézést kér ügyfeleitől.

Michelle Rowland ausztrál kommunikációs miniszter szerint az Optus üzemzavarát a vállalat hálózatának egy alapvető” részében bekövetkezett súlyos hiba okozta.

Az üzemzavarok alig több mint egy évvel azután következtek be, hogy egy kibertámadásban több mint kilencmillió Optus-ügyfél személyes adatait lopták el.