Több mint 10 millióan maradtak internet és telefon nélkül Ausztráliában
Optus telefonszolgáltató közölte, hogy igyekszik felkutatni és kijavítani a hibákat, amelyek kiiktatták az elektronikus fizetési rendszereket és megzavarták a segélyszolgálatok telefonvonalait.
Az ausztrál kormány közölte, hogy a mobil- és vezetékes telefonok, valamint a szélessávú internet is érintett volt.
„Semmi jel nem utal arra”, hogy a szolgálatatáskiesés hackertámadás vagy kibertámadás eredménye lett volna – mondta Kelly Bayer Rosmarin, a vállalat vezérigazgatója az ABC nemzeti műsorszolgáltatónak.
A vasúti közlekedésben kaotikus helyzet alakult ki
„ Csapatunk továbbra is minden lehetőséget megvizsgál. Számos hipotézisünk volt, és ezek mindegyike, amelyeket teszteltünk, és amelyekhez új intézkedéseket hajtottunk végre, nem oldotta meg az alapvető problémát ” – magyarázta Bayer Rosmarin.
Melbourne városában a csúcsforgalom kaotikus volt, miután egy „kommunikációs hiba“ megzavarta a vasúti közlekedést – közölte a Metro Trains Melbourne vasúttársaság.
„Csapataink azon dolgoznak, hogy a lehető leghamarabb helyreállítsák a szolgáltatásokat“ – mondta az Optus szóvivője, hozzátéve, hogy az Optus őszintén elnézést kér ügyfeleitől.
Michelle Rowland ausztrál kommunikációs miniszter szerint az Optus üzemzavarát a vállalat hálózatának egy „alapvető” részében bekövetkezett „súlyos hiba” okozta.
Az üzemzavarok alig több mint egy évvel azután következtek be, hogy egy kibertámadásban több mint kilencmillió Optus-ügyfél személyes adatait lopták el.